صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 06
کد خبر: ۱۷۸۶۱۶

عکس یادگاری وزرای خارجه ایران، عربستان و چین در پکن

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و چین در پکن عکس یادگاری گرفتند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  حسین امیرعبداللهیان، «فیصل بن فرحان» و «چین گانگ» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و چین صبح امروز (پنجشنبه) ۱۷ فروردین ماه و پس از دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن عکس یادگاری گرفتند.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته در رأس هیأتی برای دیدار و گفت‌وگو با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی خود وارد پکن شد، صبح امروز با همتای سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

دیدار وزرای خارجه دو‌ کشور، پس از توافق اخیر ایران و عربستان در ۱۹ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) در پکن صورت می‌گیرد. براساس آن توافق میرر شد حداکثر ظرف مدت دو ماه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور بازگشایی و وزرای خارجه دو کشور در دیدار با یکدیگر در این خصوص رایزنی کنند.

 

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در این دیدار ضمن تأکید بر از سرگیری رسمی روابط دوجانبه، گام‌های اجرایی در مسیر بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض و سرکنسولگری‌های دو کشور در مشهد و جده را مورد گفت‌وگو قرار داده و درباره برخی از موضوعات روابط دوجانبه تبادل نظر می‌کنند.

امیرعبداللهیان همچنین قرار است با همتای چینی نیز دیدار و گفت‌وگو کند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: