صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 15
کد خبر: ۱۷۹۶۶۸
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

حماسه حضور ملت متدین ایران، خار چشم دشمنان

دشمن سعی می‌کند فضای داخلی را به‌گونه‌ای نشان دهد گویی آیین‌ها، مراسم‌های دینی، احیا و شب‌زنده‌داری شب‌های قدر، سوگواری، شهادت‌ها، راهپیمایی روز قدس و ... برای مردم اهمیت ندارد؛ اما ازدحام و شور و حال خاص مردم در شب‌های احیا، مراسم شب‌های قدر در شهرهای مختلف کشور روایت‌های دیگری داشت و بار دیگر خاری بود در چشم دشمنان تا بار دیگر شکست تبلیغات ضد دین خود را در برابر ملت مسلمان ایران ببیند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سال هاست دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران برای تخریب امید و اعتقادات مردم تبلیغات سوء و سیاه نمایی می کنند، بلکه مردم دلسرد شوند. آنها واقعیت های کشورمان را به گونه دیگری به تصویر می کشند، شاید بتوانند اندکی از شور مردم بکاهند و آنها را ناامید کنند، غافل از اینکه نقشه شومشان مدت هاست خنثی شده و ترفندهایشان دیگر کارساز نیست.

 
اندکی قلیل در برابر ملتی کثیر

دشمن امروز سعی می کند فضا را به گونه ای نشان دهد گویی آیین ها، مراسم های دینی، احیا و شب زنده داری شب های قدر، سوگواری شهادت ها، راهپیمایی روز قدس و ... برای مردم اهمیت ندارد

چند ماه پیش دشمن جنگ ترکیبی به راه انداخت و با تبلیغات سیاسی-رسانه ای و استفاده از ظرفیت پیام رسان ها، فضای مجازی و فعالان سیاسی و هنری و حتی ترغیب بازیگران کشورهای بیگانه خود را دایه های مهربان تر از مادر نشان دادند؛ هرچند دوستی شان همان دوستی خاله خرسه بود و سعی کردند با سوءاستفاده از فضای ملتهب داخلی، توطئه براندازی همه جانبه به راه بیندازد که ناکام ماندند. دشمنان با نشان دادن اندکی قلیل دربرابر ملتی کثیر سعی داشتند مُشت را نشانه خروار به تصویر بکشند، اما شکست خوردند.


دشمن امروز سعی می کند فضا را به گونه ای نشان دهد گویی آیین ها، مراسم های دینی، احیا و شب زنده داری شب های قدر، سوگواری شهادت ها، راهپیمایی روز قدس و ... برای مردم اهمیت ندارد؛ اما ازدحام و شور و حال خاص مردم در شب های احیا، مراسم شب های قدر در شهرهای مختلف کشور روایت های دیگری داشت و بار دیگر خاری بود در چشم دشمنان تا بار دیگر شکست تبلیغات ضد دین خود را در برابر ملت مسلمان ایران ببیند.


حضور کم نظیر  دینداران

شب های قدر در نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان نه تنها از شور مردم برای شب زنده داری نکاست، بلکه گزارش ها نشان دهنده حضور بی نظیر مردم است. طبق گزارش های زنده رسانه ملی و شبکه های استانی از مکان های متبرکه، مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌های کشور این شب ها مملو از مردم مسلمانی بود که با هر نوع پوشش و ظاهری حضور یافتند تا پای اعتقاداتشان بایستند و به رسم شب‌های قدر، اهل بیت (علیهم السلام) را واسطه قرار دهند تا موفقیت در امور فردی و اجتماعی‌شان را از خداوند طلب کنند و دست به دعای فرج برای ظهور هرچه سریعتر منجی عالم بشریت بردارند.


شکوه جمعیت از غرب تا شرق، جنوب تا شمال کشور در هیئت‌ها، حسینیه ها، مساجد و حتی مراسم های خانگی دیدنی بود؛ کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های همه شهرها در این شب و روزها تا سحرگاهان شنونده نجوای عاشقانه مردم با خدا و بیننده عزاداری مردم شیعه برای مولایشان بود.


این نجواها و شکوه جمعیت، واقعیت همان مردم دینداری است که برخلاف توهمات دشمنان که به دنبال سیاه نمایی اوضاع داخلی هستند، تا پاسی از شب در حسینیه‌ها و بسیاری در خیابان‌ها حتی روی زمین نشستند، دعای جوشن کبیر زمزمه کردند و قرآن به سر گرفتند.


حماسی مردم، از شرق تا ِغرب کشور

شکوه حضور و واقعیت مردم تنها مربوط به تهران نیست، بلکه جای جای ایران در شب های قدر مملو از جمعیت شب‌زنده‌داران بود؛ چنانچه از حرم امام رضا(ع) در مشهد تا حرم حضرت معصومه(س) در قم، از مسجد مقدس جمکران تا حرم شاهچراغ (ع) در شیراز و خلاصه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران، همه حسینیه ها، مساجد، تکایا و هیئت های خانگی مملو از جمعیتی بود که دست به آسمان بردند و ندای «الغوث الغوث» سر دادند.

کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های همه شهرها در این شب و روزها تا سحرگاهان شنونده نجوای عاشقانه مردم با خدا و بیننده عزاداری مردم شیعه برای مولایشان بود


تمام صحن‌ها و رواق‌های  حرم امام رضا (ع)  در شب های احیای رمضان پُر از جمعیتی بود که برای توسل و شب زنده‌داری حضور یافته بودند؛ تا جایی که برخی رسانه ها از پوشش کامل تصاویر جمعیت انبوه مردم باز ماندند و برخی ها آن را «لشکرکشی مؤمنانه ایرانیان» تعبیر کردند. با وجود این، رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب تلاش کردند عظمت ملت را نادیده بگیرند و کوچک جلوه دهند. مردم متدین ایران اسلامی نشان دادند با هر سلیقه و ظاهری، نقطه اشتراک و محل تلاقی‌شان محبت به اهل بیت(علیهم السلام) و زنده نگه داشتن دین است.


مردم مسلمان ایران در شب های قدر با وجود همه مشکلات و سختی‌ها حتی در خیابان و زمین سفت و سخت برای «الغوث الغوث» گفتن به درگاه معبود و مناجات‌خوانی کنار هم نشستند و برای رفع مشکلات کشور و نابودی کید دشمنانش و ظهور منجی دست به دعا برداشتند. همان جمعیت باشکوه در روز قدس به صحنه آمدند و برای بالا نگه داشتن پرچم اسلام از داشته هایشان مایه گذاشتند تا واقعیت خود را آن گونه که هست، نه آن گونه که دشمن دوست دارد، نشان دهند. 

 

نظر شما