صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۸۴۱

تشدید اعتراضات در فرانسه پس از تصویب سیاست‌های مکرون

اعتراضات تازه در سراسر فرانسه عصر شنبه در حالی بار دیگر شعله‌ور شد که دادگاه قانون اساسی این کشور سیاست‌های امانوئل مکرون را تصویب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، شورای قانون اساسی فرانسه دیروز شنبه اصلاحات بازنشستگی جدید مکرون را در بحبوحه اعتراضات مردم این کشور تصویب کرد و این اقدام مردم معترض را بار دیگر به خیابان کشاند و اعتراضات علیه مکرون مانند روز‌های اخیر به جز پاریس در دیگر شهر‌های فرانسه از جمله رن، لیون و لیل هم برگزار شد و در برخی مناطق با درگیری بین معترضان و پلیس همراه بود.

 

یکی از معترضان به خبرنگار خبرگزاری فرانسه در پاریس جایی که معترضان خشمگین راهپیمایی می‌کردند، گفت: تصمیم دادگاه قانون اساسی فرانسه یک سیلی نهایی به صورت مردم است.

 

در شهر‌های رن و برتون نیز معترضان خشمگینی که با هماهنگی از طریق رسانه‌های اجتماعی به خیابان‌ها آمده بودند، ورودی یک ایستگاه پلیس را به آتش کشیدند و به یک کلیسا حمله کردند، آن‌ها ویترین مغازه‌ها را شکستند و چندین خودرو را به آتش کشیدند.

 

همزمان با تاریک شدن هوا پلیس فرانسه با استفاده از ماشین‌های آب پاش و گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرد و ۱۱ نفر را نیز بازداشت کرد.

 

پس از اعلام تصمیم شورای قانون اساسی، اتحادیه‌های فرانسه اعلام کردند که جلسه پیشنهادی مکرون برای سه‌شنبه آینده را نمی‌پذیرند و خواستار برپایی یک اعتراض مردمی در اول ماه مه روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) شدند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما