صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۰۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۰۱۰

انتقاد گاردین از استراتژی ریشی سوناک درباره اعتصابات

یک نشریه انگلیسی با انتقاد از روش نخست‌وزیر این کشور در مقابله با اعتراض‌ها، احتمال افزایش اعتصاب‌ها را پیش‌بینی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر نشریه گاردین در گزارشی روش «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در مقابله با اعتصاب‌ها و اعتراض‌های اتحادیه‌های این کشور را پر خطر دانست و احتمال داد که استراتژی او باعث شود تا اعتصاب‌های پرستاران و دیگر اصناف بیشتر شود.

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس و ریشی سوناک تاکنون مزیت جدیدی برای اصناف در نظر نگرفته‌اند و گاردین پیش‌بینی می‌کند که اعتصاب ترکیبی بیشتر شود، یکی از مقا‌م‌های ارشد وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد در صورت وقوع اعتصاب ترکیبی بخش بهداشت انگلیس «به سمتی ناشناخته» پیش خواهد رفت.

انجمن پزشکی انگلیس (BMA) که نماینده پزشکان است، تاکنون احتمال توسل به اقدام ترکیبی را برای اعتصاب بعدی پرستاران که از ۳۰ آوریل آغاز می‌شود رد کرده است، اما امکان آن‌که در صورت تداوم این روند اعتصاب ترکیبی انجام شود، تا ابزاری برای وارد کردن دولت به مسئله شود، بسیار است.

در حالی که مذاکرات مقامات وزارت بهداشت و درمان انگلیس با نمایندگان اتحادیه پزشکان این کشور ادامه دارد، نگرانی‌ها از آغاز اعتصاب پزشکان رو به افزایش است. رسانه‌های انگلیس گزارش می‌دهند در صورت اعتصاب ۴ روزه پزشکان در این کشور، ۳۵۰ هزار عمل جراحی و وقت ملاقات با پزشکان لغو خواهد شد.

اتحادیه پزشکان انگلیس اعلام کرده است از آنجایی که در ۱۵ سال اخیر میزان دستمزد اعضای این اتحادیه کم‌تر از میزان تورم افزایش یافته است، دولت باید ۳۵ درصد بر دستمزد پزشکان بیفزاید. ماه‌هاست که کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد و به خطر افتادن جان بیماران به علت کمبود نیرو و امکانات دست به اعتصاب‌های متناوب می‌زنند./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما