صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۴۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۱۸۱۰
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
نحوه پیگیری کارت ملی هوشمند

راهنمای ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند ۹۸ در ncr.ir + عکس و فیلم

مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند و تعویض کارت ملی قدیمی پایان یافت و سریال کارت ملی قدیمی باطل خواهد شده و اعتبار ندارند. برای ثبت و پیگیری کارت ملی ۹۸ این خبر را بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسفند 97 آخرین مهلت تعویض کارت ملی قدیمی و ثبت نام کارت ملی هوشمند بود و پس از آن کارت ملی قدیمی باطل شد. به دنبال آن سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد که شماره سریال کارت ملی قدیمی که اعتبار آنها تا پایان سال 96 بوده و برای دریافت کارت ملی جدید اقدام کرده اند اما برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده اند، باطل شد و این تصمیم تغییر نخواهد کرد و هر چه سریعتر افراد نسبت به تعویض و پیگیری کارت ملی ۹۸ خود قدام کنند.
 
بر اساس اخبار، تا کنون 54 میلیون ایرانی برای تعویض و پیگیری کارت ملی ثبت نام کرده اند و 45 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت کردند حدود 7 میلیون نفر هنوز کارت ملی به دستشان نرسیده و با توجه به پایان اعتبار و عدم کارت ملی قدیمی، پیش بینی می شود در ماه پایانی ثبت نام و دریافت کارت ملی جدید با مشکلاتی مواجه شود. برای این منظور هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام و تعویض کارت هوشمند ملی در سامانه کارت ملی اقدام کنید.
 
آخرین مهلت ثبت نام کارت هوشمند ملی
 
 
صدور کارت ملی هوشمند حداکثر دو ماه طول می کشد و در مجموعه دو مرتبه به مراجعه حضوری نیاز است. یک بار برای ارائه مدارک و یکبار هم برای دریافت کارت ملی هوشمند. لذا برای پیگری کارت ملی هوشمند نیز به مراجعه حضوری پی در پی نیست و پس از صدور کارت ملی جدید به شماره شخص متقاضی پیامک ارسال خواهد شد.
 
دریافت کارت ملی هوشمند برای تمام افراد بالای 15 سال الزامی است و از آنجایی که انتخابات مجلس 98 با کارت هوشمند ملی برگزار می شود مسئولان سازمان ثبت احوال وعده داده اند تا پایان سال نسبت به صدور و تحویل کارت ملی سایر افراد اقدام کنند و در پاسخ به تفحص مجلس عنوان شد که علت تاخیر در تحویل برخی کارت ها ماجرای تحریم و مشکلات پیش آمده در تولید بدنه و تراشه کارت ملی است.
 
البته شایان ذکر است کسانی که برای تعویض کارت ملی ثبت نام کرده اند تا زمان تحویل کارت می توانند از رسید سازمان ثبت احوال استفاده کنند و این رسید در امور بانکی معتبر است.
 
 

 
فهرست مطالب:
 
 
راهنمای ثبت کارت ملی هوشمند ۹۸ در www.ncr.ir
 
 

 

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند ۹۸ در www.ncr.ir

برای ثبت نام کارت ملی هوشمند باید به سایت سازمان ثبت احوال در اینجا مراجعه کنید و بر اساس راهنمایی که در ادامه می آید 5 مرحله ثبت نام کارت ملی جدید را انجام دهید. این 5 مرحله شامل پیش ثبت نام، نوبت گیری، تکمیل ثبت نام، صدور و تحویل کارت هستند.
 
 

مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند

1- پیش ثبت نام: در این مرحله باید به سامانه کارت ملی در اینجا مراجعه شود و مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود را طی کنید. در این مرحله مبلغ 20 هزار تومان به صورت انلاین از شما دریافت خواهد شد.
2- نوبت گیری: پس از پیش ثبت نام با کلیک بر روی گزینه نوبت گیری زمان مراجعه  و مکان دفاتر پیشخوان و پست و ثبت احوال را انتخاب می کنید.
3- تکمیل ثبت نام: در این مرحله باید با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه به دفاتر مشخص شده در بخش ثبت نام کارت ملی هوشمند در مرحله قبل مراجعه شود. در این مرحله نیز 9 هزار تومان برای درخواست کارت ملی جدید از شما دریافت خواهد شد.
4- صدور کارت: قبل از تحریم ها مدت زمان تحویل کارت ملی دو هفته الی چهار هفته بود که به دلیل ایجاد مشکلاتی در ورود بدنه خام کارت ملی، مدتی در این فرآیند اختلالاتی ایجاد شد اما با دستیابی به فناوری ساخت آن در داخل کشور، این روند از سر گرفته شده است.
5- تحویل کارت: در پایان متقاضی باید با کارت شناسایی و پرداخت هزینه دو هزار تومان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کند.
 

 
 

مدارک لازم برای مراجعه حضوری جهت دریافت و پیگیری کارت ملی هوشمند ۹۸:

اصل شناسنامه عکس دار
کد پستی
آدرس محل سکونت
شماره تلفن ثابت و همراه
توجه داشته باشید که در همه دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر است؛ پس پیشنهاد می شود با آمادگی برای گرفتن عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.
 
 
افراد مجاز به ثبت نام کارت ملی هوشمند:
کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
در سامانه درخواست های جدید شهروندانی که کارت ملی هوشمند دارند، بررسی نمی شود.
 

اولویت ثبت نام کارت ملی هوشمند:
افرادی که با ورود به محدوده سنی ۱۵ سال تمام، واجد شرایط دریافت کارت ملی می شوند.
شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.

پیش نیازها:
همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.
 

 


هزینه های ثبت نام کارت ملی هوشمند:

هزینه صدور کارت ملی هوشمند مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ ریال است که به یکی از دو شکل زیر دریافت می شود.

هنگام ثبت نام در همین سایت بصورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب.

حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.

کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.

 


 

راهنمای تصویری ثبت نام کارت ملی هوشمند در www.ncr.ir

برای تعویض کارت ملی ابتدا باید وارد سامانه ثبت نام کارت ملی در سایت ثبت احوال شوید و روی گزینه "سامانه کارت هوشمند ملی" کلیک کنید. برای ورود به این صفحه روی لینک زیر بزنید:
 
 
 
در این بخش کد ملی و شماره سریال شناسنامه مورد نیاز است.
 
 
 
در این مرحله لازم است علاوه بر ورود اطلاعات فردی خود، آدرس دفتر ثبت نام مورد نظرتان را انتخاب کنید. و سپس هزینه 20 هزار تومانی را پرداخت کنید و پیش ثبت نام شما برای تعویض کارت ملی کامل می شود.
 
 
با تکمیل پیش ثبت نام ، باید خودکار عملیات تکمیل ثبت نام انجام شود که وارد آن شده اید. 
 
 
در این بخش اطلاعات دقیقتری از شما درخواست شده که باید وارد شوند. در نهایت گزینه ثبت را بزنید و یک کد رهگیری برای پیگیری کارت ملی برای شما ارسال خواهد شد.
 
 
پس از دریافت کد رهگیری به صورت خودکار وارد صفحه نوبت دهی می شوید. با ثبت نوبت در زمان مقرر به دفتر پیشخوان دولت مراجعه و کارت ملی هوشمند را دریافت کنید. از زمانی که به شما پیامک مراجعه داده می شود، سه روز برای مراجعه و پیگیری مهلت دارید.
 
 
 
 
کاربردهای کارت ملی هوشمند
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالسلیم آهورانی ، 1399/3/22
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
سلام من نزدیک دوسال و خورده ای است که کارت ملی ثبت نام کرده ام شماره تلفنمو گرفته اند گفتند پیام ک میاد روگوشیت تاحالا هیچ خبری بنده دریافت نکرده ام اون رسیدی که بهم داده اند هنوز پیشم هست لطفا بهم راهنمایی بکنی که چکارکنم کجا برم
ناشناس
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
3 ساله درخواست دادم خبری نیست
سلام من فاطمه جلالی هستم سال ۱۳۹۷برای کارت ملی ثبت نا م کر دم لی هول ز کارت ملی من نیامده
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
نام فاطمه جلالی نام پدر محمد رضا شماره ملی ۴۵۹۰۱۴۵۹۳۶ و شماره تلفن ۰۹۱۲۵۷۳۳۲۶۶
مهدی
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
سلام من کارت ملی هوشمند رو دریافت کردم میخاستم بدونم رو پاکتی که کارت رو از توش دراوردم نوشته پس از دریافت کارت بلافاصله نسبت به فعال نمودن ان اقدام کنید ؟ حالا میخاستم بدونم کارت فعال هست یا نه ؟یا همون که رفتم اثر انگشت دادم تحویل گرفتم تمومه میشه راهنمایی کنین چه جوریه ممنون
امیرمهدی
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من دو سال ثبت نام کردم هنوز نیومده
ناشناس
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
من ۹۷ ثبتنام کردم هنوز خبری از صدورش نیست
ناشناس
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
الان ۱سال و نیمه ک اقدام کردم نیومده...واقعا خاک برسرشون من تاالان کارت ملی نداشتم برای ثبت نام دانشگاه باید این برگه رو اسکن کنم
Omolbnan
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
باسلام کارت ملی را مرداد 1398ثبت نام کرده ام و هنوز نیامد است
وحیدمحمدپور
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
باسلام وقت بخیر.میخوام بدونم که ازکجا بدونم کارت ملی من کی میاد الان ۷ ماهه ثبت نام کردم باتشکر؟
سید جعفر
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
سلام ذات شما را با دروغ درست کردن الان ۱۳ماهه منتظر دریافت کارت ملی هستم چرا میگین حد اکثر دوماه نمیتونین کار بکنید چرا میکنید
محمود
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بیشتر از یکسال از تکمیل ثبت نام بنده گذشته، چند ماه قبل چندبار حضوری مراجعه کردم گفتن باید پیامک بشه، از سایتش هم رفتم خبری نشده بود، امروز هم که اصلا سایتش میگه از دسترس خارجه!!! به کی باید بگیم؟! میترسم سال ۹۹ هم رد بشه و همچنان با کاغذ رسید بریم بانک!
ناشناس
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
خداوکیلی مردم راخوب سرکارگزاشتین به قول قدیمها که میخواستن کسی روارام کنند میگفتند خداکنه بدترنشه...
وطن پرست
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
باید برای کارت بی هویتی مان هم هزینه کنیم وهم چند ماه بریم دنبالش تا ببینیم کی میخادصادر بشه .فکر کنم ارزش افزوده رو یادشون رفته بگیرن گفتم یادشون بندازم تا ۹ درصد روبگیرن کم نیارند
Masume
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
تاریخ ۱۶ دی مراجعه کردم هنوز از کارت ملی من خبری نیست
جالبه که حق شکایت و مطالبه هم نداریم
بهمن
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
سلام نمی دونم چی بگم والله.همه جا میگن برین کارت ملی هوشمند بگیرین با بیست هزار تومن ثبت نام ولی متاسفانه تو شهر ما چهل و چهار هزار تومن دفتر پیش خان پول میگیره.
برای ما که کارگر هستیم خیلی پوله بیخیال کارت بشیم بهتره.
پ فتوحی
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
سلام خسته نباشید
من زمان ثبت نام برای کارت ملی هر تاریخی وارد میکنم پیغام میده که زمان نوبت دهی در همه دفاتر پر هستش ممنون میشم راهنمایی کنید.
دختر
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
از من که 25هزار تومان برداشت کرد!
دختر
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
از من که 25هزار تومان برداشت کرد!
موسوی
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
سلام چرا امکان دسترسی به سایت وجود نداره؟
حسین
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
چرابایدفقط مردم هزینه کنند؟؟دولت اگه بفکرمردمه از یک تیلیاردم حق مردم کارت رو صادرکنه چرا بایدنفری سی چهل تومان پول مفت بدیم؟؟بعدچندسال دوباره میان میگین این کارت ها ازرده خارجه کارت نمیدونم چی چی میدیم مردم پول بیاریدانصاف نیست یه ذره وجدان هم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
ایران محل سر کیسه کردن ملته دولت و نظام کارشون تیغیدنه برای همین انقلاب شد باید بگیرن دیگه یه سایت هم دارن که صاب مرده باز نمیشه حالا باید چند ماه بیفتیم دنبال کارت بی هویتی مان
ناشناس
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سلام برای ثبت نام اینترنتی مرحله ی پرداخت ۲۰۰۰۰ تومان فقط از کارت ملی و پارسیان انجام میشه نمیشه ازسایرکارتها پرداخت کردلطفاراهنمایی بفرمایید
ظاهر محمدي نيا
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
با سلام و خسته نباشيد
من در دفتر خدمات پيشخوان براي كارت هوشمند ملي ثبت نام كرده ام و مدارك مورد نياز رو تحويل دادم و عكس هم در داخل دفتر پيشخوان ازم گرفتن ،،، بعد تكميل مراحل ثبت نام يك برگه با كد رهگيري به بنده دادن كه براي وضعيت درخواست كارت هوشمند ملي خود از طريق سايت www.ncr.ir گزينه "مشاهده وضعيت" پيگيري كنم !!! ولي به هيچ وجح نه سايت مياد بالا نه گزينه مشاهده وضعيت ... لطف كنيد راهنماايي يا راه حلي به بنده نشان بديد ... با تشكر و خسته نباشيد
پاسخ ها
کیا
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ستاره 4 ستاره 6090 مربع
بگیر با گوشی. پیگیری کن
لامیر
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
از کجا پیگیریش کنم
النار
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با سلام خسته نباشی
بعد ثبت نام چقد طول می کشه برا نوبت پیش خوان
تو همون روز نوبت میدن؟؟؟