صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۰
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۶۲

آمادگی روسیه برای کمک به حل بحران سودان

در ادامه ابراز نگرانی کشورهای مختلف و سازمان‌های جهانی درباره درگیری‌ها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان، روسیه هم آمادگی خود برای کمک به حل‌وفصل این بحران را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «آنا اِوستیگنیوا» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، ضمن اعلام آمادگی این کشور برای کمک به حل درگیری‌ها در سودان، گفت که هر اختلافی باید پای میز مذاکره حل شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اوستیگنیوا بامداد امروز (چهارشنبه) طی نشست شورای امنیت درباره سودان توضیح داد: «روسیه آماده کمک به سودان برای حل‌وفصل وضعیت فعلی در این کشور است».

وی در این‌باره اظهار داشت: «ما از طرف‌های مقابل می‌خواهیم اراده سیاسی نشان دهند و گام‌های فوری برای آتش‌بس بردارند. ما این عقیده را داریم که هر گونه اختلاف می‌تواند در میز مذاکره حل شود».

این دیپلمات روس همچنین افزود: «روسیه مایل است آمادگی خود برای ادامه کمک به کشور دوست، سودان، جهت غلبه بر مشکلات فعلی و بازگشت به مسیر صلح و توسعه پایدار را تکرار کند».

روز گذشته بود که وزیر امور خارجه آمریکا از توافق طرف‌های درگیر در سودان برای برقراری آتش‌بس ۷۲ ساعته خبر داد. ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در بیانیه‌هایی جداگانه موافقت خود با توقف موقت درگیری‌ها برای اقدامات بشردوستانه را تایید کردند./فارس

نظر شما