صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۲۵
  • سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 02 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 27
کد خبر: ۱۸۱۴۱۰

حضور رییس جمهور در هفت تپه

آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت.

به گزارش راهبرد معاصر رییس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در مسیر ریلی اندیمشک به اهواز، با دیدن مردم و کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در کنار ریل قطار دستور توقف قطار را صادر کرد.

وی در دیدار با مردم و کارگران به مطالبات آنان گوش داد و از اهداف سفر هیئت دولت به خوزستان برای اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی این مرز و بوم سخن گفت.

بر اساس این گزارش، جمعی از کارگران طرح کشت و صنعت هفت‌تپه در آستانه سفر رییس جمهور به استان خوزستان با ارسال نامه ای از آیت الله رییسی خواستند تا به منظور حمایت از قشر کارگر در این شرکت حضور یابد.

جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در این نامه خطاب به رییس جمهور ضمن دعوت از آیت الله سیدابراهیم رییسی به عنوان پدری دلسوز برای حضور در جمع کارگزان این شرکت، بر استحکام روابط دولت و کارگران و رفع موانع تولید با همت دولت سیزدهم تاکید کردند.

در نامه کارگران هفت تپه خطاب به رییس جمهور آمده است: این نامه را از زبان تک تک کارگران رنج کشیده هفت تپه که با عنایات جنابعالی به استقرار و آرامش نسبی رسیده اند می‌نویسیم، کارگرانی که از جان و مال خود گذشته تا در مقابل مافیای فساد ارزی و پولشویی و اختلاسگر بایستند و نگذاشتند احدالناسی اموال این کشور را از طریق این شرکت چپاول کند.

در ادامه نامه تصریح شده، اطمینان داریم حمایت‌های این کارگران در کارزار انتخاباتی جنابعالی را بیاد دارید و الآن وقت آن رسیده که با حضور در هفت تپه و در جمع قشر کارگری به نمایندگی از طرف ۱۴ میلیون کارگر ایرانی حمایت خود را از این قشر زحمت کش ثابت کنید تا پیوند بین کارگر و دولت محکم و محکم‌تر شده و تمام موانع تولید با حضور جنابعالی از راه برداشته شود.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل های این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تا کنون به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیشرو دارد.

به همین دلیلی انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح گردید. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلو متری شمال اهواز قرار دارد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: