صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 28
کد خبر: ۱۸۱۴۶۷

کنعانی: پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم ظلم ۷۵ ساله بر ملت مظلوم فلسطین، ⁧‫رژیم آپارتاید‬⁩ امروز بیش از پیش دچار اضمحلال درونی نزدیک است.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز روز تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی یا همان روز نکبت است.

 

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) هشتم اردیبهشت ماه در این باره گفت: امروز، روز تأسیس رژیم شوم ⁧‫اسرائیل‬⁩، روز اشغال یک کشور و سرزمین ملتی دیگر (⁧‫فلسطین‬⁩) است که از آن به «روز نکبت» (⁧‫یوم النکبة‬⁩) یاد می‌کنند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در توئیتی در این باره نوشت: خلاف آنچه صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها می‌گویند، اسرائیل یک دولت دموکراتیک نیست که در سرزمینی بدون ملت شکل گرفته باشد، بلکه ارتشی اشغالگر است که بر سرزمین ملتی دیگر مسلط شده و دولتی قومی و نژادی تشکیل داده است.

 

وی افزود: آمریکا و اروپا می‌بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت کمک کردند، هم در تأسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند و هم ۷۵ سال چشم خود را بر فاحش‌ترین جنایات ضدبشری این رژیم غاصب بسته‌اند و در کنار ظالم و ضد مظلوم ایستادند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: ‏برغم ظلم ۷۵ ساله بر ملت مظلوم فلسطین، ⁧‫رژیم آپارتاید‬⁩ امروز بیش از پیش دچار تشتت، اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است و پایان نکبت و روز آزادی فلسطین‬⁩ نزدیک است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما