صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۴
  • سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 09 May 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۱۹۲۱

هشدار مقامات امنیتی درباره احتمال حملات داعش در آلمان

مقامات امنیتی آلمان خطر تروریسم داعش در آلمان را همچنان بالا ارزیابی کرده و از افزایش آمادگی این گروه برای ارتکاب به اقدامات تروریستی در این کشور خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، پلیس جنایی فدرال آلمان در سال جاری میلادی توانست در هامبورگ و کاسترو-راکسل، از حملات تروریستی اسلامگرایان افراطی جلوگیری کند و یک مظنون به اقدام تروریستی هم در حال حاضر در دویسبورگ تحت بازجویی قرار دارد. در مجموع، بیش از 1000 روند تحقیق در مورد جرایم با انگیزه سیاسی در آلمان در حال انجام است.

 

همین چند روز پیش، بازرسان اداره پلیس جنایی فدرال، مردان جوانی را برای یک حمله بمب گذاری برنامه ریزی شده در هامبورگ دستگیر کردند. در همین حال مقامات دادستانی فدرال در حال تحقیق از مظنون 26 ساله در دویسبورگ هستند که با چاقو در سالن ورزشی به مردم حمله کرد. به گفته محققان احتمالا انگیزه وی از این اقدام اسلامگرایی افراطی بوده است.

 

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در حال حاضر در حال بررسی بیش از 1000 پرونده در زمینه جرایم با انگیزه سیاسی است. این همچنین شامل اعمالی است که به دلیل ایدئولوژی مذهبی انجام می شود. این خبر را نشریه "بیلد" بر اساس اطلاعات اداره پلیس جنایی فدرال گزارش داده است . بر این اساس، آمادگی برای حملات گروه های تروریستی اسلام گرای افراطی در آلمان دوباره افزایش پیدا کرده است.

 

به گفته اداره پلیس جنایی فدرال، در حال حاضر 501 عنصر خطر اسلام گرای افراطی و 499 به اصطلاح "افراد مرتبط" به عنوان حامی در آلمان وجود دارد. بر اساس اطلاعات بازپرس پلیس، 89 نفر از عناصر خطر و 22 نفر از حامیان آنها دستگیر شده اند. 200 عنصر خطر دیگر در حال حاضر در خارج از کشور وجود دارد که عمدتاً در عراق، سوریه یا ترکیه هستند.

 

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان به نشریه "بیلد" آلمان گفت که سازمان های امنیتی این کشور به سرعت و به طور مداوم برای محافظت از آلمان در برابر تهدیدات اسلام گرایان افراطی اقدام می کنند.

 

شاخه خراسان داعش به ویژه در حال حاضر یکی از خطرناک ترین گروه های تروریستی محسوب می شود که می تواند موج جدیدی از حملات را در آلمان به راه بیندازد. بر اساس اهداف این گروه تروریستی، اسلام گرایان افراطی در اروپا قرار است از طریق تلگرام به منظور تولید مواد منفجره جذب شوند.

 

هربرت رئول، وزیر داخلی ایالت نوردراین-وستفالن آلمان هم به نشریه بیلد گفت: خطر این اسلام‌گرایان افراطی ( داعش) هنوز وجود دارد. متأسفانه، عاملانی که زیر رادار پرواز می کنند، خطرناک ترین هستند. وی درباره خطر این افراط گرایی پنهان که با سطح بالایی از خشونت همراه است ابراز نگرانی کرد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: