صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۲۱۲

رایزنی سفیر ایران و قائم مقام وزارت خارجه اتریش درباره مناسبات دوجانبه

عباس باقرپور سفیر جمهوری اسلامی ایران و «لاونسکی تیفنتهال» قائم مقام وزارت خارجه اتریش روز سه‌شنبه در وین دیدار و پیرامون مناسبات دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش راهبرد معاصر در جریان ملاقات دو طرف آخرین تحولات بین المللی و وضعیت کنونی روابط بین ایران و اروپا را نیز مرور کردند.

سفیر کشورمان پیشتر در واکنش به مواضع نسنجیده برخی کشورهای اروپایی درپی اغتشاشات سال گذشته کشورمان توصیه کرد که مسیر خود را از طریق، وابستگی کمتر به ایالات متحده و اجتناب از ادامه محاسبات اشتباه اصلاح کنند.

وی در توئیتی هشدار داد: درحالی که نقش غرب در روند شکل گیری نظم جدید بین المللی رو به کاهش است، حرکات خلاقانه و هوشمندانه قدرت های نوظهور تعیین کننده است. سفیر کشورمان ضمن بازنشر خبر درباره توافق ایران و عربستان تصریح کرد: امیدواریم اروپا با دور شدن از رویکرد موجود، مسیر درست را انتخاب کند!

باقرپور همچنین دی‌ماه گذشته طی دیدار رئیس کمیسیون اروپای پارلمان اتریش و نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی این پارلمان ضمن ابراز نگرانی در ارتباط با برخی اقدامات در خصوص حوزه های مختلف مربوط به حقوق بشر، اظهار داشت، ما آماده گفت و گوی تعاملی و دوطرفه هستیم، مشروط بر اینکه در یک بستر حرفه ای و به دور از سیاست زدگی، استانداردهای دوگانه و گزینشی انجام شود./ایرنا



برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: