صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۰
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۵۶

مقام روس: حفظ اوکراین بعنوان یک کشور، برنامه آمریکا نیست

دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد آمریکا قصد دارد از منابع اوکراین استفاده کند و حفظ آن به عنوان یک کشور اولویت آمریکا نیست.

به گزارش راهبرد معاصر، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت حفظ اوکراین به عنوان یک کشور جزو برنامه‌های آمریکا نیست.

 

به گزارش اسپوتنیک، او معتقد است آمریکا به اوکراین فقط به عنوان هدفی برای بهره برداری بی رحمانه از منابع طبیعی موجود آن بدون جمعیت سنتی نیاز دارد.

 

پاتروشف گفت: واشنگتن با پیروی از چنین خط نئونازی، آن‌را به سرزمینی تبدیل کرده اکه میلیون‌ها نفر به طور دسته جمعی آن را ترک می‌کنند و به دنبال محافظت از خود در خارج از این کشور در برابر مشکلات اجتماعی-اقتصادی و ستم‌های فاشیستی هستند.

 

به گفته وی، ۳۰ سال تحولات سازماندهی شده توسط واشنگتن در اوکراین منجر به نصف شدن جمعیت آن شده است. دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: و امروز کاخ سفید با خیال راحت خواهان ادامه ت جنگ با روسیه را تا آخرین اوکراینی است. در عین حال حفظ اوکراین به عنوان یک کشور جزو برنامه‌های آمریکا گنجانده نشده است.

 

پیش از این، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ابراز عقیده کرد که نه اروپا، نه آمریکا، نه آفریقا، نه آمریکای لاتین، نه آسیا و نه روسیه به اوکراین نیاز ندارند و بنابراین اوکراین به موجودیت خود پایان خواهد داد. مدودف خاطرنشان کرد در مورد آمریکا، آمریکایی‌های معمولی اصلاً نمی‌دانند اوکراین چیست و کجاست و وراج‌های سیاسی که مدت‌ها ناتوانی و زوال عقل خود را ثابت کرده اند، در تلاش هستند با کمپین‌های نظامی و تحریم‌ها، برای خود تبلیغات کنند. اما آمریکایی‌ها دیر یا زود خواهند پرسید که چرا طبق حاکمه نگران تورم و مشاغل یا وضعیت اضطراری در ایالت‌هایشان نیست، بلکه نگران کشور ۴۰۴ ناشناخته برای آنها است و چرا به خاطر بخشی مبهم از روسیه آن‌ها باید ناملایمات را تحمل کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما