صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۴۱۴

شوک به استقلال و هواداران در آستانه بازی حساس

آمار نشان می‌دهد که مهاجمان هدف استقلال در این فصل آمار خوبی نداشته اند و روی هم فقط ۵ گل به ثمر رسانده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، عملکرد این فصل استقلال با نکته‌ای عجیب همراه بوده است. استقلال هر چند با شکست در دربی به رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کرد اما همچنان آمار بیشترین گل زده لیگ را به نام خود حفظ کرده است. آنها با ۴۲ گل، ۵ گل بیشتر از رقیب سنتی خود و ۲ گل بیشتر از سپاهان وارد دروازه حریفان کرده‌اند تا میل هجومی تیم ریکاردو ساپینتو بر کسی پوشیده نباشد.

اما جالب است بدانید که مهاجمان تخصصی این تیم تمایل چندانی به مشارکت در این میل هجومی از خود نشان نداده‌اند. استقلال چهار مهاجم هدف در اختیار دارد؛ سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی. در هفته‌های پیش از دربی که نتایج استقلال، باب میل هوادارانش بود، در گزارشی به نقش کمرنگ این مهاجمان در موفقیت تیمشان اشاره کردیم و حال که چیزی به پایان فصل باقی نمانده بررسی آمار گلزنی چهار مهاجم تخصصی آبی‌ها از یک رکورد منفی عجیب و شاید کم‌نظیر حکایت می‌کند.

در ۲۷ هفته‌ای که از رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر گذشته، مجموع تعداد گل‌های زده شده برای تیم استقلال توسط سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی فقط و فقط عدد ۵ را نشان می‌دهد که در این بین ارسلان با چهار گل بهترین عملکرد را دارد و پیمان بابایی هم یک گل زده است.

آرمان رمضانی در فصل گذشته که به قهرمانی بدون شکست استقلال منجر شد نقشی ویژه در نتایج این تیم داشت و حتی با گلی که به شهرخودرو زد، به نوعی امضا کننده حکم قهرمانی این تیم محسوب می‌شد اما در فصل جاری شرایط برای او کاملا متفاوت بود و هنوز نتوانسته در لیگ برتر، در متن جشن شادی بازیکنان و هواداران قرار گیرد. همچنین سجاد شهباززاده که همیشه امید گلزنی تیمش بود هم نتوانست انتظارات ساپینتو را برآورده کند. بعید نیست آن موقعیت مسلم گلزنی که او در روز تساوی استقلال مقابل نساجی از دست داد، در پایان فصل به حسرتی بزرگ برای آبی‌ها تبدیل شده و هرگز از ذهن هواداران پاک نشود. عملکرد سجاد به نحوی بوده که احتمالا همانطور که به عنوان اولین خرید آبی‌ها رونمایی شد، به عنوان اولین خروجی این تیم معرفی شود./ پارس فوتبال

نظر شما