صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۱
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 07 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 04
کد خبر: ۱۸۲۵۲۵

بخش مهم کنترل تورم به مدیریت واردات مرتبط است

سرپرست وزارت صمت از ورود جدی در ثبت سفارش‌ها و تقاضای واردات در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی نیازی با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک 60 میلیارد دلار واردات داشتیم، اظهار کرد: تحلیل‌های بسیار در خصوص این موضوع وجود داشت اما در ابتدای سال 1401، افزایش قیمت جهانی بوجود آمد و در طول سال هم افزایش نرخ ارز داشتیم که باعث می‌شود تقاضاهای تجمعی اتفاق افتاده و واحدهای تولیدی و بازرگانان، کالایی که برای شش ماه آینده نیاز دارند، امروز ثبت سفارش کنند؛ روندی که بسیار نگران کننده است.

 

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه بخش زیادی از مدیریت تورم به واردات باز می‌گردد، بنابراین باید در ثبت سفارش‌ها و تقاضای واردات به‌صورت جدی ورود کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر ثبت سفارش‌ها از سوی استان‌ها انجام می‌شود و از آنها انتظار می‌رود که در ثبت سفارش‌ها مدیریت شده عمل کنند تا در یکی دو ماه آینده با چالش روبرو نشویم.

 

نیازی اضافه کرد: در این زمینه قواعدی در هفته آینده ابلاغ می‌شود که تقاضاهای ثبت سفارش به زنجیره پائین دست و حوزه شفافیت مصرف کالای وارداتی متصل شود. همچنین سقف و سابقه به نوعی با شرایط جدید و در قالب رتبه‌بندی و شفافیت ابلاغ شود؛ موضوع بسیار مهمی که استان‌ها باید تمرکز جدی روی آن داشته باشند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: