صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 07
کد خبر: ۱۸۲۹۳۶

هشدار چک به اوکراین درباره حملات شتاب‌زده علیه روسیه

رئیس جمهوری چک به طور خصوصی به همتای اوکراینی خود درباره بروز فاجعه در نتیجه شتاب‌زدگی در آغاز ضد حملات علیه روسیه هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه گاردین اعلام کرد که پتر پاول رئیس جمهوری چک و ژنرال بازنشسته ارتش به تازگی در نشست با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری و دنیز شیمهال نخست وزیر اوکراین در کی‌یف هشدار داد که این کشور دیگر ویژگی شگفت انگیزی را که باعث حملات موفق سال گذشته آنها در خارکیف واقع در شرق و منطقه خرسون در جنوب این کشور شد، ندارند.

این ژنرال بازنشسته که تا سال ۲۰۱۸ رئیس کمیته نظامی ناتو بود و از سوی دولت های چک و فرانسه به خاطر نجات نیروهای فرانسوی محاصره شده توسط صرب ها در جریان جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۳، مورد تقدیر قرار گرفت، تاکید کرد که در ظرفیت های نظامی اوکراین برای انجام حملات موفقیت آمیز علیه روسیه خلاهایی وجود دارد.

رئیس جمهوری چک گفت: زلنسکی از وی و زوزانا چاپوتووا (Zuzana Čaputová) همتای اسلواکش خواسته است که در آستانه ضد حملاتی که از مدتها پیش انتظار آن می رود به تسلیح یک تیپ مکانیزه اوکراینی کمک کنند.

این ژنرال نظامی سابق ناتو افزود: به نظر می رسد که آنها (اوکراینی ها) همچنان احساس می کنند که همه ابزارهای لازم را برای آغاز یک عملیات موفقیت آمیز در اختیار ندارند.

گاردین نوشت: رئیس جمهوری چک فاش کرد که وی هفته پیش همزمان با مقدمه چینی برای ضد حملات، به نخست وزیر اوکراین هشدار داد، قبل از این که به طور کامل آمادگی این حملات را پیدا کند در انجام آنها تعجیل نکند.

پاول که به منظور شرکت در مراسم تاجگذاری چارلز سوم در لندن بسر می برد در مصاحبه ای گفت: اگر ضد حملات شکست بخورد برای اوکراین بسیار آسیب رسان خواهد بود زیرا آنها دستکم در سال جاری شانس دیگری نخواهند داشت.

رئیس جمهوری چک اظهار داشت: اوکراین صرف نظر از قدرت نیروهایش، ناگزیر با «تلفات وحشتناکی» مواجه خواهد شد و آنها نمی توانند شکست این حملات را تحمل کنند.

بر اساس این گزارش، این ضدحملات از نظر چیدمان نیروها، پشتیبانی مهمات و تامین مالی سوخت بسیار دشوار خواهد بود و اوکراین امسال فقط یک شانس خواهد داشت و بنابراین باید موفق باشد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: