صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۰۳۹

نتانیاهو برای فرار از بحران دست به دامن مبادله اسرا شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد فرایند مبادله اسرا با حماس به مراحل حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل خبر از تحقق پیشرفت ملموسی در فرایند توافقنامه مبادله اسرا با جنبش حماس داده است.

 

به گزارش این رسانه عبری زبان، نتانیاهو در پاسخ به انتقادات تند اوریت استروک وزیر شهرک سازی در رابطه با تسلیم پیکر برخی از (شهدای فلسطینی) گفت: این اقدام یکی از گام‌های مورد نیاز در چارچوب مذاکرات برای مبادله اسرا با جنبش حماس است.

 

به گفته نتانیاهو: ما از هر زمان دیگری به نقطه اتمام توافق مبادله اسرا نزدیک‌تر هستیم، اما فشارهای داخلی اسرائیل تاثیر منفی خود را بر روند این تلاش‌ها وارد می‌کند.

 

منظور نتانیاهو که تحت شدیدترین فشارها از داخل و خارج ائتلاف حاکم قرار دارد، اقدامات و فعالیت‌های خانواده‌های نظامیان صهیونیست اسیر در نوار غزه است که به شدت نسبت به سیاست‌های کابینه نتانیاهو معترض هستند و خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی، پیکر هیچ شهید فلسطینی را پیش از بازگرداندن نظامیان اسیر صهیونیست و اجساد دیگر نظامیان کشته شده، آزاد نکنند.

 

این ادعا توسط رسانه‌های عبری زبان در حالی منتشر می‌شود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حامی به عنوان طرف مذاکره کننده از سوی نیروهای مقاومت غزه در مورد اسرای صهیونیست، تا لحظه تهیه این خبر هیچ واکنشی در تایید یا تکذیب این ادعا نداشته است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: