صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۲
  • سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 16 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۰۹۹

مقام اروپایی: غرب باید آمادگی نتیجه نامطلوب در اوکراین را داشته باشد

یک مقام اروپایی نسبت به احتمال عواقب نامطلوب ضدحمله‌ای که اوکراین آماده کرده است هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر. «پتر پاول» رئیس‌جمهور چک، در مصاحبه با نشریه گاردین، هشدار داد که اوکراین بدون توجه به اینکه چه اتفاقی برای ضدحمله برنامه‌ریزی‌شده‌اش بیفتد، متحمل «تلفات وحشتناک» خواهد شد.

 

پاول به مناسبت مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم در لندن بود و به این نشریه گفت: «من فکر می‌کنم ما باید برای تشویق اوکراینی‌ها و حمایت از آن‌ها برای موفقیت هر کاری انجام دهیم، اما باید برای سایر موارد احتمالی نیز آماده باشیم.»

 

رئیس‌جمهور چک که سابقه اطلاعاتی دارد و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به عنوان رئیس کمیته نظامی ناتو هم خدمت کرده است، توضیح داد که خیلی چیز‌ها به نتیجه ضدحمله بهاری برنامه‌ریزی شده اوکراین بستگی دارد و گفت: «کی‌یف نباید روس‌ها را دست کم بگیرد، زیرا آن‌ها نیروی انسانی کافی و تجهیزات کافی دارند، و البته حضور در دفاع کار را برای آن‌ها آسانتر می‌کند، زیرا اوکراین متحمل ضرر‌های وحشتناکی خواهد شد، حتی اگر آن‌ها به خوبی آماده باشند؛ بنابراین حمله به دشمنی مانند روسیه دشوار خواهد بود و روس‌ها غافلگیر نمی‌شوند.»

 

رئیس جمهور چک که پیشتر در اواخر ماه آوریل به همراه «زوزانا کاپوتووا» همتای اسلواکی خود، از کی‌یف بازدید کرده بود، اکنون گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از آن‌ها مهمات خواسته است و هشدار داد: «باید به اوکراینی‌ها اجازه داده شود تا برای حمله به خطوط روسیه کاملا آماده شوند. البته اگر این ضد حمله شکست بخورد، برای اوکراین بسیار مضر خواهد بود، زیرا آن‌ها شانس دیگری نخواهند داشت.»

 

در اواخر آوریل، زلنسکی به روزنامه نگاران خارجی اطمینان داد که «حمله متقابل اتفاق خواهد افتاد» و ابراز امیدواری کرد که این حمله موفقیت‌آمیز باشد. با این حال، نشریه آمریکایی پولیتیکو چند هفته پیش ادعا کرد که حامی اصلی اوکراین، یعنی آمریکا، نگرانی‌هایی دارد که تأثیر ضد حمله ممکن است کمتر از انتظارات باشد. در مقابل روسیه که در شش ماه گذشته در حال ساخت استحکامات در امتداد خط مقدم بوده است، گفته است که آماده دفع حمله اوکراین است. «میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه، هفته گذشته هشدار داد که حمله متقابل «عواقب اسفناکی» برای کی‌یف خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: