صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۲۱۵

فروش اینترنتی نان تغییر می‌کند؟

عرضه نان در فروشگاه‌های اینترنتی همچون اسنپ فود با ۴ برابر قیمت باعث شده است تا مشاور وزیر اقتصاد درباره ساماندهی عرضه اینترنتی نان هوشمندسازی یارانه آرد را پیشنهاد دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عرضه نان در فروشگاههای اینترنتی با قیمت دلخواه مشکلی است که این روزها در بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر دیده می‌شود.

برخی از نانوانی‌ها نان 3 هزار تومانی را با قیمت 13 هزار تومان به فروش می‌رسانند و نظارت صحیحی بر این موضوع وجود ندارد.

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد گفت: در چارچوب طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان عرضه اینترنتی نان ساماندهی می‌شود.

وی افزود: بر اساس طرح اولیه قرار است برای نانوایانی که تمایل به فروش اینترنتی نان دارند آرد با قیمت آزاد تخصیص و فروش آن هم فقط با اینترنت و غیرحضوری انجام شود.

قیمت نان افزایش می‌یابد؟

گرچه مسئولان دولتی عنوان کرده‌اند که در سال جاری آزادسازی قیمت نان اتفاق نمی‌افتد، اما زمزمه افزایش قیمت نان بیش از گذشته به گوش می‌رسد. چراکه نانوایان درخواست افزایش قیمت نان متناسب با تورم را از دولت داشته‌اند.

از سوی دیگر، بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر عنوان می‌کنند که تولید نان برایشان به دلیل افزایش هزینه اجاره، حقوق و دستمزد، بیمه، خمیر مایه، انرژی و … چند برابر شده است، اقدام به فروش نان‌های خود در پلتفرم اسنپ می‌کنند. موضوعی که می‌تواند منجر به کاهش عرضه نان برای مشتریان حضوری شود.

در حال حاضر برخی نانوایی‌های فعال در پلتفرم‌های آنلاین یک عدد نان سنگک چند مغز (سبوس، کنجد، دانه سیاه، سبزی خشک و سبوس) را با قیمت 35 هزار تومان عرضه می‌کنند. البته در این فروشگاه‌ها نان سنگگ ساده با قیمت 15 هزار تومان در حال عرضه است. همچنین نان بربری بین 14 هزار تا 30 هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد. این نانوایی‌ها همچنین برای هر بسته‌بندی بین 2000 تا 3000 تومان تقاضای وجه می‌کنند.

افزایش قیمت نان فقط محدود به سایت‌های آنلاین نشده است و برخی از نانوایی‌ها به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند. یکی از شهروندان ساکن منطقه 19 تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت نان بربری در دو هفته اخیر از 3000 تومان به 5000 تومان افزایش یافته است./ تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: