صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۷۵۱

نخستین اقدام بعد از تصادف چیست؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر تصادفی منجر به جرح یا فوت رخ داد رانندگان نباید صحنه تصادف را به هم بزنند.

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ احسان مؤمنی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص تصادفات فوتی و جرحی اظهار داشت: اگر تصادفی منجر به جرح یا خدای نکرده فوتی رخ‌داد رانندگان باید صحنه حادثه را حفظ کرده و نباید صحنه تصادف را بهم بزنند.

 

وی افزود: اقدام اول رانندگان در این مواقع حفظ خونسردی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 است که پس از آن افسر راهور به محل حادثه مراجعه کرده و ضمن بررسی تصادف، هماهنگی‌های لازم را جهت انتقال مصدوم به مراکز درمانی انجام خواهد داد.

 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در این‌گونه تصادفات، وسایل نقلیه حتما به پارکینگ منتقل شده و عوامل کلانتری تشکیل پرونده داده و پلیس راهورکروکی را تحویل می‌دهد.

 

سرهنگ مؤمنی افزود: بعد از آن پرونده تشکیل شده از طریق کلانتری به مراجع قضایی و دادگاه فرستاده خواهد شد و بعداز اتمام طول درمان مصدوم و رسیدگی‌ها صدور رأی توسط مقام قضایی صورت گرفته و دیه تعیین شده و بعد از طی این مرحله افراد می‌توانند جهت دریافت خسارت و دیه به بیمه مراجعه کنند.

 

سرهنگ مؤمنی گفت: اولین توصیه پلیس به رانندگان بعد از تصادف این است که آرامش خودشان را حفظ کنند و با تمرکز و حفظ خونسردی با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

 

وی افزود: تصادف یا به صورت خسارتی یا جرحی یا فوتی رخ داده و بعد از وقوع تصادف خسارتی باید سریعا وسایل نقلیه را به منتهی‌الیه سمت راست و محل امن هدایت کرد.

 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر رانندگان بعد از تصادف خسارتی در همان وسط معبر یا معابر بزرگراهی وسایل نقلیه را متوقف کنند باعث تصادفات بیشتری شده و تصادفات زنجیره ای را باعث می‌شود.

 

سرهنگ مؤمنی افزود: در تصادفات خسارتی رانندگان می‌توانند از صحنه تصادف خود عکس و فیلم گرفته و سپس در منتهی‌الیه سمت راست متوقف شوند.

 

وی گفت: پس از حضور کارشناس پلیس راهور در محل حادثه به راحتی می‌تواند علت حادثه را تشخیص دهد.

 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر تصادف خسارتی زیر 30 میلیون تومان بود و دو طرف بیمه داشتند و مقصر قصور و تقصیر خود را قبول داشت و اختلافی وجود نداشت می‌توانند بدون کروکی پلیس به شرکت بیمه مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنند اما اگر خسارت بیش از 30 میلیون تومان بود باید با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و افسر کارشناس راهنمایی و رانندگی در صحنه حادثه حاضر شده و کروکی تنظیم شود و رانندگان به شرکت بیمه جهت دریافت خسارت مراجعه کنند.

 

سرهنگ مؤمنی افزود: اگر رانندگان اعتراض یا اختلافی داشتند افسر راهور کروکی غیر سازشی تنظیم و آنان را به شورای حل اختلاف هدایت خواهد کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: