صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۹
  • چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 17 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۳۹۶۶

هشدار روسیه درباره احتمال تشدید تنش‌ها با ناتو

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه هشدار داد که اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ممکن است به تشدید تنش در منطقه قطب شمال منجر شود.

به گزارش راهبرد معاصر، نیکولای کورچونوف، سفیر عالی وزارت خارجه روسیه و رئیس کمیته مقامات ارشد شورای قطب شمال در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت که اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ممکن است به تشدید تنش در منطقه قطب شمال منجر شود.

 

او افزود: "ما هیچ نشانه‌ای از بهبود امنیت نظامی در قطب شمال مشاهده نمی‌کنیم. گسترش ناتو در منطقه ادامه دارد، دامنه تمرینات نظامی این ائتلاف در آنجا رو به افزایش است و کشور‌های غیرعضو قطب شمال آن فعالانه در آن‌ها شرکت می‌کنند. پتانسیل در عرض‌های جغرافیایی بالا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. "

 

این دیپلمات روس ادامه داد: در عین حال کشور‌های غربی مسیر خود را به سمت روابط خصمانه، تقابل و ارتقای منافع خود در قطب شمال افزایش می‌دهند که به ضرر سایر کشورهاست. در آن شرایط نمی‌توانیم احتمال تشدید تنش در این منطقه را رد کنیم.»

 

کورچونوف در عین حال تاکید کرد که "تعدادی از اسناد راهبردی برخی از کشور‌های قطب شمال، فدراسیون روسیه را به عنوان یک دشمن و تهدیدی برای امنیت آن‌ها معرفی می‌کند. "/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: