صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۳۹۹۵

زلنسکی برای دریافت بزرگترین بسته تسلیحاتی وارد آلمان شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بعد از پایان سفر به ایتالیا، وارد برلین شد تا با مقام‌های آلمانی دیدار و درباره دریافت کمک‌های تسلیحانی رایزنی کند.

به گزارش راهبرد معاصر. در شرایطی که رسانه‌های آلمانی از تدارک این کشور برای ارسال بزرگترین بسته تسلیحاتی به اوکراین خبر دادند، رئیس‌جمهور اوکراین خود را به برلین رسانده است.

 

ولودیمیر زلنسکی در صفحه توئیتر خود خبر داد که به برلین پایتخت آلمان سفر کرده است. او نوشت: «در حال حاضر در برلین هستم. تسلیحات. بسته (تسلیحاتی) قدرتمند، پدافند هوایی، بازسازی (اوکراین). اتحادیه اروپا. ناتو. امنیت».

 

رئیس‌جمهور اوکراین در این پیام ضمن اشاره تلویحی به خبرها درباره تدارک آلمان برای ارسال بسته کمک تسلیحاتی جدید به اوکراین، مواضع خود درباره نزدیکی به غرب و مخالفت با روسیه را تکرار کرد.

 

روز شنبه (دیروز) برخی رسانه‌های آلمانی خبر دادند که این کشور اروپایی در حال آماده کردن خود برای ارسال بزرگ‌ترین کمک تسلیحاتی خود به اوکراین است. مجله «اشپیگل» خبر داد که آلمان در حال تدارک برای ارسال بسته جدید کمک تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی (۳ میلیارد دلار) به اوکراین است.

 

شبکه تلویزیونی «ان-تی‌وی» (N-TV) آلمان پیشتر گزارش داده بود که رئیس‌جمهور اوکراین 13 می (شنبه 23 اردیبهشت) از آلمان دیدن کند و طبق برنامه قرار بوده که هواپیمای حامل او در قسمت نظامی فرودگاه «براندنبورگ» برلین به زمین بنشیند.

 

ولودیمیر زلنسکی در سفر به برلین، با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهور آلمان دیدارهای جداگانه داشته باشد.

 

بنا بر گزارش مجله آلمانی «اشپیگل»، بسته جدید کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین شامل ۲۰ دستگاه خوردوی جنگی پیاده نظام «ماردر»، ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۱۵ دستگاه ضد هوایی خودکششی «گپارت»، ۲۰۰ پهپاد شناسایی، چهار سامانه پدافندی Iris-T، مهمات و تجهیزات توپخانه و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی رزمی و لجستیکی»، می‌شود.

 

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه (دیروز) به رم رفته بود و بعد از دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایتالیا، در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات داشت و سپس رم را به مقصد برلین ترک کرد.

 

سفر زلنسکی به آلمان در شرایطی انجام شده که مقام‌های کی‌یف بارها از غرب خواسته‌اند با انواع کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی، اوکراین را در جنگ با روسیه کمک کنند. کشورهای غربی ضمن اجابت درخواست‌های اوکراین، اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه را در دستورکار قرار داده‌اند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: