صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۴۰۵۹

کُری سنگین وزنه‌بردار جوان ایرانی برای قهرمان ازبک‌ها

ملی‌پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری اعلام کرد که از رقابت با قهرمان ازبک‌ها ناامید نیست و با تمرینات مستمر روزی او را شکست خواهد داد.

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی کرمی با اشاره به کسب عنوان قهرمانی تیمی پیکارهای قهرمانی وزنه‌برداری آسیا اظهار داشت: سطح رقابت بسیار بالا بود و تمام مدعیان برای ثبت رکورد و امتیاز سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش کردند. خوشحالم که از این کارزار سخت موفق به کسب یک مدال برنز شدم. شرایط مسابقه در دسته ۱۰۹ کیلوگرم همیشه سخت و دشوار است چرا که قهرمانان نامداری در آن حضور دارند. واقعیت این است که انتظار این رقابت سخت را نداشتم. وزنه‌برداران کشورهای مختلف بسیار خوب ظاهر شدند و حتی یک وزنه‌بردار جوان عراقی موفق به کسب مدال طلا شد. خوشحالم که در رقابت قهرمانان من نیز یک مدال کسب کردم تا به تیم در مسیر قهرمانی کمک کنم.

دارنده مدال برنز حرکت دوضرب قهرمانی آسیا در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ادامه داد: تمرینات ما دیر شروع شد و من بعد از رقابت‌های لیگ برتر، تمرین زیادی نداشتم اما با کمک کادر فنی و نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی به سطح مناسبی از آمادگی رسیدم. باید تلاش خود را بیشتر کنم تا در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در عربستان نتایج بهتری کسب کنم. همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در پیش است و همه از وزنه‌برداری انتظار مدال دارند.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال تغییر وزن خود گفت: در دسته ۱۰۹ کیلوگرم که یک دسته غیر المپیکی است وزنه می‌زنم و منتظر تصمیم کادر فنی برای تغییر وزن هستم هر تصمیمی که برای من اتخاذ شود آن را می‌پذیرم.

رقابت با روسلان نورالدین‌اف دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ازبکستان از دیگر موضوعات این گفت‌وگو بود. وی در این خصوص گفت: نورالدین‌اُف یک وزنه‌بردار بزرگ و شناخته شده در سطح جهان است و من قول می‌دهم که روزی او را شکست خواهم داد.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا روزهای ١٣ تا ۲۳ اردیبهشت در جینجو کره‌جنوبی برگزار شد. این رقابت‌ها یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک در قاره آسیا بود که تیم ملی ایران در بخش مردان ۱۰ نماینده و در بخش زنان پنج وزن‌بردار را اعزام کرده بود.

تیم ملی ایران در پایان این مسابقات با کسب ۶۳۵ امتیاز موفق به عنوان قهرمانی قاره کهن شد. ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز و چین با ۶۰۸ به ترتیب دوم و سوم شدند.

پولادمردان ایران در این دوره از رقابت‌ها صاحب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شد. حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ۲ مدال طلا و یک نقره، میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ۲ مدال برنز، مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم یک مدال برنز، در دسته فوق سنگین آیت شریفی مدال نقره یک‌ضرب و علیرضا یوسفی مدال نقره دوضرب دسته فوق سنگین را کسب کردند./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: