صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۲۴۴

تاکید حماس بر ادامه مقاومت تا آزادی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هیچ مشروعیتی در هیچ بخشی از سرزمین تاریخی فلسطین ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد مردم فلسطین رژیم اشغالگر را مجبور کردند بهای جنایت هایش را بپردازد و مقاومت همه جانبه تا زمان آزادی همه سرزمین‌های فلسطینی ادامه خواهد داشت.

 

به نوشته وبگاه خبری جنبش حماس، این جنبش تاکید کرد رژیم اشغالگر صهیونیست بر هیچ بخشی از خاک فلسطین و مشخصا دره التاج آن یعنی قدس و مسجد الاقصی حاکمیت ندارد و در از بین بردن آثار و یهودی کردن فلسطین موفق نخواهد شد و فلسطینیان با مقاومت همه جانبه خود به دفاع از قدس و مسجد الاقصی تا آزادی همه فلسطین از دریا تا رود (اردن) ادامه خواهند داد.

 

حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی درهفتاد و پنجمین سالگرد نکبه (فاجعه اشغال فلسطین) اشاره کرد، سالگرد نکبه در پی یک درگیری با دشمن صهیونیستی برگزار می‌شود که مردم فلسطین متحد و یکپارچه با مقاومت قهرمانانه در نوار غزه، وارد این نبرد شدند. مردم فلسطین در نبرد «انتقام آزادگان» ثابت کردند می‌توانند از حقوق ملی خود دفاع کنند، انتقام خون شهیدان را بگیرند و رژیم اشغالگر را مجبور کنند بهای جنایت هایش را علیه مردم، خاک و مقدسات ما بپردازد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد اتاق عملیات مشترک گردان‌های مقاومت در نبرد «انتقام آزادگان»، به خاطر نحوه مدیریت، هماهنگی، وحدت میدانی و انسجام مردمی، معادله بازدارندگی دشمن را تثبیت و ثابت کرد مقاومت و وحدت ملی بهترین راه برای شکست دادن برنامه‌های دشمن، گرفتن حق و برگرداندن مقدسات است. مقاومت به فداکاری‌های اسیران آزاده و و زنان اسیر شریف در زندان‌های رژیم اشغالگر، وفادار باقی خواهد ماند و به مقاومت و قهرمانی‌های آن‌ها در مبارزه با زندانبانان صهیونیست افتخار می‌کند و از هر آنچه در توان داریم برای آزادی آنها، که ان شالله نزدیک خواهد بود، استفاده خواهیم کرد.

 

جنبش حماس بیان کرد تداوم اشغالگری علت اصلی ادامه رنج و درد میلیون‌ها آواره فلسطینی در اردوگاه‌های داخل فلسطین و خارج آن است و بازگشت آن‌ها به سرزمینشان که به زور از آنجا رانده شدند، حقی مقدس است، که دست کشیدن از آن ممکن نیست. این جنبش باردیگر بر فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای همه آوارگان تا زمان بازگشت آن‌ها به میهن تاکید کرد و افزود: تجاوز‌های رژیم اشغالگر از ۷۵ سال پیش تا کنون، لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که در برابر جنایت‌های این رژیم سکوت کرده اند و در جرم انگاری اقدامات تروریستی، رسوا کردن و توقف تجاوز‌های آن به خاک، مردم و مقدسات ما، سهل انگاری می‌کنند. جانبداری برخی کشور‌ها از رژیم اشغالگر و پیش گرفتن سیاست‌های دوگانه در تعامل با آرمان عدالت محور ما، اشتباه بزرگی به شمار می‌رود. از این کشور‌ها می‌خواهیم با پایان دادن به اشغالگری، اشتباهات خود را جبران کنند و به مردم فلسطین امکان دهند حقوق خود را بازپس بگیرند و سرنوشتشان را تعیین کنند.

 

جنبش حماس، از مردم فلسطین در داخل، اردوگاه‌ها و در خارج خواست تا آزادی خاک و قدس و بازگشت به فلسطین، به مقاومت، مبارزه و پایبندی به حقوق و هویت ملی خود ادامه دهند و متحدتر از قبل دور همه گزینه‌های مقاومت جمع شوند. این جنبش از جامعه جهانی و ملت و رهبران امت عربی و اسلامی خواست همبستگی و حمایت از مبارزه مردم فلسطین را تقویت کنند و این امکان را به آن‌ها بدهند که از خود دفاع و خاک و مقدسات خود را آزاد و کشور فلسطین را به پایتختی قدس تاسیس کنند.

 

جنبش حماس با اشاره به جنایات فجیع رژیم صهیونیستی افزود: با وجود این جنایت ها، رژیم صهیونیستی نتوانست آگاهی و هوشیاری مردم فلسطین را از بین ببرد یا به مقاومت قهرمانانه آن‌ها خدشه وارد کند، مردمی که به حقوق خود پایبند و از آن دفاع می‌کنند. رژیم صهیونیستی همچنین نتوانست به عزم و اراده جوانان انقلابی و نگهبانان قدس خدشه وارد کند که مانند دیواری نفوذ ناپذیر از سرزمین و مقدسات و در قلب آن‌ها قدس و مسجد الاقصی حمایت می‌کنند.

 

حماس در پایان به روان شهیدان و رهبران مقاومت در فلسطین و همه شهیدانی که در راه دفاع از خاک و مقدسات شهید شدند؛ درود فرستاد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: