صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۴۲
  • چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 17 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۲۸۶

واکنش روسیه به پمپاژ انواع تسلیحات نظامی به اوکراین

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه پمپاژ انواع تسلیحات نظامی برای کی‌یف، تاثیر قابل توجهی بر روند درگیری نظامی در اوکراین نخواهد داشت، افزود: ادعای امانوئل ماکرون درباره وابستگی روسیه به چین، درک نادرستی از روابط دو کشور است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ارزیابی مسکو نسبت به برنامه دولت انگلیس برای انتقال بسته کمک نظامی جدید به اوکراین کاملاً منفی است.

پسکوف در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: «انگلیس مدعی است که در خط مقدم کشورهایی قرار دارد که اوکراین را با انواع تسلیحات نظامی پمپاژ می کنند. این مسئله نمی تواند تاثیر قابل توجهی بر روند عملیات نظامی ویژه داشته باشد و تنها منجر به ادامه نابود سازی و اقدامات تلافی جویانه طرف روسی خواهد شد.»

وی افزود، در این صورت وضعیت برای طرف اوکراینی بسیار سخت تر خواهد شد.

پیش از این گزارش شد که بسته جدید کمک نظامی لندن به کی‌یف شامل صدها موشک ضد هوایی و پهپادهای تهاجمی دوربرد خواهد بود. علاوه بر این، انگلیس در تابستان سال جاری آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که آنها مهارت های لازم برای استفاده از هواپیماهای نظامی غربی را یاد بگیرند.

همچنین مشخص شده است که بسته جدید کمک نظامی انگلیس طی چند ماه آینده به اوکراین تحویل خواهد شد. به گفته رسانه های غربی، این بسته قرار است امروز دوشنبه از سوی ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور اعلام شود. اوایل صبح امروز، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وارد لندن شد تا با سوناک درباره ادامه حمایت انگلیس از کشورش صحبت کند.

انتقاد کرملین از سخنان ماکرون درباره «وابستگی» روسیه به چین

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌ جمهوری روسیه، در جریان نشست خبری امروز خود درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه گویا روسیه در حال سقوط به وابستگی رعیت گونه به چین است، نیز توضیح داد. به گفته وی، روابط بین مسکو و پکن منحصراً ماهیتی مشارکتی دارد.

سخنگوی کرملین افزود: «روابط نزدیک دو کشور به منزله وابستگی نیست، این نتیجه توجه به منافع متقابل ، نزدیکی جهان بینی آنها در رابطه با مسائل بین المللی و البته مقابله موثر با تلاشها برای دیکته کردن خواسته های غرب جمعی است. ما چنین تصویری از روابط مسکو و پکن را اشتباه می دانیم و این (سخنان ماکرون) ناشی از درک نادرست وی از ماهیت آنچه در حال رخ دادن است.»

بدین ترتیب پسکوف مخالفت قاطع کرملین با اظهارات رئیس جمهوری فرانسه را مورد تاکید قرار داد. صحبت بر سر مصاحبه ماکرون با Opinion است، جایی که وی ابراز عقیده کرد: روسیه متحمل "شکست ژئوپلیتیکی" شده و همچنین در حال سقوط به ورطه "وابستگی رعیت گونه" به چین است. به گفته رئیس جمهوری فرانسه، روسیه به متحدان تاریخی خود تردید داشته و به این وضعیت دچار شده است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: