صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۳
  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 14 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۰۴

تغییر و تحولات جدید در کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تعداد زیادی از محتواها و عکس‌های تکراری در کتب درسی حذف شد.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حاشیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 7 هزار اثر در قالب عکس و تصویرگری به این جشنواره ارسال شد که برگزیدگان آنها در مجلات رشد و کتاب‌های درسی به تناسب موضوع استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: اینکه چه زمانی و چگونه استفاده می‌شود، به فرایندهای تولید کتاب‌های درسی بر می‌گردد و علی‌القاعده به کتاب‌های 1402 نخواهد رسید چون کتاب‌های امسال در مرحله چاپ‌سپاری است یا چاپ شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی با بیان اینکه فرایندی را شروع کردیم تا تصویرگری تعدادی از کتاب‌های درسی را برای سال 1404 به کلی تغییر دهیم، گفت: امسال این اقدام را برای تعداد محدودی از کتاب‌ها به دلیل محدودیت اعتبارات انجام دادیم و در سال بعد به شرط کسب اعتبارات بتوانیم تصویرگری تعداد بیشتری از کتاب‌های درسی را تغییر اساسی دهیم.

 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما برای 1404ـ1403 تعداد 100 کتاب است، افزود: اما اینکه چه میزان محقق شود بستگی به اعتبار و فرایندهای فنی دارد؛ تصمیم ما بر تغییر تصویرگری کتاب‌هایی از متوسطه اول و دوره ابتدایی دوم است.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تعداد زیادی از محتواها و عکس‌های تکراری در کتب درسی حذف شد، گفت: سال گذشته مطالعه‌ای را نسبت به محتواهای تکراری کتاب‌های درسی انجام دادیم./ فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: