صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۴۰۳

رئیس سازمان محیط زیست: دولت سیزدهم از هیچ خبرنگار و سمن محیط زیستی شکایت نکرده است

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه عمده خبرنگاران حوزه محیط زیست و سمن‌های فعال در این حوزه با انواع شکایت‌ها مواجه هستند چرا سازمان هیچ نقش کمک کننده‌ای ندارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم از هیچ خبرنگار و سمن محیط زیستی شکایت نکرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی سلاجقه ضمن پاسخ به این پرسش که فعالان محیط زیست بالغ بر ۱۰ سال کوشیدند تا جنگل ابر تبدیل به منطقه حفاظت شده شود، اما در سفر شما چرا حضور ندارند، ابراز داشت: مسافرت‌های بدون رئیس جمهور معمولاً خارج از چهار چوب خبری و به صورت سرزده به مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه در سفر‌های استانی به پاسگاه‌ها سر زده می‌شود و درد و دل محیط‌بان‌ها را می‌شنویم، افزود: بر اساس گلایه‌ها، انتقال تجربه‌ها و ظرفیت‌های موجود داده‌های مدیریتی را جمع آوری می‌کنیم و در مورد سمن‌ها باید گفت طی سال گذشته چهار الی پنج نشست با گروه‌های مردم نهاد برگزار شده است.

رئیس سازمان محیط زیست ضمن بیان اینکه سمن‌ها مجموعه افرادی صالح و صادق و در خدمت کشور هستند، ابراز داشت: برای حفظ محیط زیست به وجود همین سمن‌ها نیاز داریم و از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

سلاجقه در پاسخ به این پرسش که عمده خبرنگاران حوزه محیط زیست و سمن‌های فعال در این حوزه با انواع شکایت‌ها مواجه هستند چرا سازمان هیچ نقش کمک کننده‌ای ندارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم از هیچ خبرنگار و سمن محیط زیستی شکایت نکرده است.

وی اضافه کرد: فعالان و خبرنگاران محیط زیست دلسوزانه در چهار چوب نظام و هویت ملی برای حفظ محیط زیست می‌کوشند و ما نیز در کنار آن‌ها حضور داریم و مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه خبرنگاران محیط زیست می‌توانند از عملکرد سازمان یا حتی خود بنده انتقاد کنند و بنویسند، اما همه چی منصفانه و معقولانه باشد، در ادامه بیان کرد: ما نیز اجازه نخواهیم داد هیچ خبرنگاری در این حوزه دچار مشکل شود.

سلاجقه تاکید کرد: سمن‌هایی که صادقانه کار انجام می‌دهد باید متوجه باشند که احساسات بر واقعیت غلبه نکند و حتی به این گروه‌ها نیز کمک خواهد شد و چرا که در بعد حفظ محیط زیست فعالیت آن‌ها در نهایت حائز اهمیت است. / مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: