صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۶۲۰

رسیدگی به تخلفات فروش خودرو‌های مونتاژی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با مکلف کردن روسای شعب برای رسیدگی به پرونده‌های خودروسازان گفت: بازگرداندن حق مردم را در اولویت قرار دهید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد اصانلو با بیان اینکه قیمت‌گذاری شورای رقابت مبنای رسیدگی به تخلفات فروش خودرو‌های مونتاژی است، گفت: شورای رقابت اخیراً قیمت خودرو‌های مونتاژی را ابلاغ کرده و بر این اساس از این پس ملاک عمل روسای شعب تعزیرات حکومتی مصوبات این شورا است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت چنانچه خودروسازی در فروش از این ضوابط تبعیت نکند و خودرو را با قیمت بالاتری به فروش برساند، با گزارش شاکی خصوصی و یا سازمان حمایت با گرانفروشی آن برخورد می‌شود.

اصانلو در خصوص نقش این سازمان در تحقق راهبرد «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: یکی از زمینه‌هایی که تعزیرات حکومتی می‌تواند به رشد تولید کمک کند این است که برای بررسی عفو و تقسیط شرکت‌ها و مراکز عمده که تخلفشان محرز است، شرط افزایش تولید و عرضه به قیمت مصوب گذاشته شود و این‌گونه مردم بیشتر از جرائم تعزیرات حکومتی منتفع می‌شوند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تعزیرات حکومتی شاید تأثیر مستقیمی در مهار تورم که تمرکز آن بر تنظیم سیاست‌های پولی و مالی است؛ نداشته باشد، اما در بهبود رسیدگی‌ها و اجرای احکام پرونده‌های عدم ایفای تعهد ارزی و همچنین پرونده‌های قاچاق در تحقق شعار سال می‌تواند اثرگذار باشد. / باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: