صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 23
کد خبر: ۱۸۵۸۰۲

کرملین: اف-۱۶ هم اثری بر عملیات در اوکراین نمی‌گذارد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ارائه تسلیحات مختلف از جمله جنگنده به اوکراین نمی‌تواند عملیات روسیه را تضعیف کند، گفت که غرب با افزایش کمک نظامی به کی‌یف، هر روز بیشتر در این جنگ دخیل می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر تاکید کرد که ارسال جنگنده به کی‌یف هم نمی‌تواند تأثیری بر روند عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین بگذارد.

 

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه برنامه‌های آموزش به خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را تایید کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی است که این هواپیماها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.

 

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در پاسخ به سوالی درباره ارسال جنگنده‌های آمریکایی «اف-۱۶» به اوکراین گفت: «کشورهای غربی که به اوکراین تسلیحات می‌دهند، به طور فزاینده‌ای خود را در این جنگ درگیر می‌کنند. این اما تأثیری بر وضعیت میدانی نخواهد گذاشت».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما نباید بر اساس زمان‌بندی [کمک‌های نظامی به اوکراین] قضاوت کنیم، اما بدیهی است که این گرداب به‌طور فزاینده‌ای برای ارائه انواع مختلف سلاح‌های پیشرفته‌تر ادامه می‌یابد. مشخص است که تصمیمی برای ارائه جنگنده [به کی‌یف] گرفته شده، اما مانند سایر انواع سلاح‌ها، امکان تغییر اساسی وضعیت در جبهه را ندارد».

 

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن هشدار داده بود که هرگونه حمله اوکراین با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی به شبه‌جزیره کریمه، به‌مثابه حمله هر دو کشور به خاک فدراسیون روسیه است.

 

سخنگوی کرملین ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضعیت منطقه بلگورود و نفوذ گروه خرابکار اوکراینی، تصریح کرد: «این مسئله یک بار دیگر تأیید می‌کند که شبه نظامیان اوکراینی به فعالیت‌های خود علیه کشور ما ادامه می‌دهند و این امر مستلزم تلاش زیادی از سوی ما برای مقابله با آنها است».

 

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره لزوم تقویت مرزهای روسیه با اوکراین نیز اظهار داشت که مسئله تدابیر حفاظتی جزو حوزه‌های کرملین برای انجام هیچ ارزیابی نیست.

 

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره اضافه کرد که نیروهای ویژه روسیه در حال شناسایی هویت و تعداد اعضای گروه خرابکاران اوکراینی هستند که روز دوشنبه به قلمرو منطقه بلگورود وارد شدند.

 

این مقام روس همچنین افزود که هیچ برنامه‌ای برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در رابطه با آنچه در منطقه بلگورود رخ داده وجود ندارد بلکه نشستی روتین و منظم با اعضای شورا تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

 

روز دوشنبه بود بود که فرماندار منطقه بلگورود در مرز اوکراین خبر داد که یک گروه از خرابکاران اوکراینی برای انجام عملیات تروریستی علیه روس‌ها، وارد این منطقه شده‌اند اما نیروهای ویژه روسیه عملیات گسترده‌ای را برای خنثی‌سازی اقدامات و انهدام این گروه آغاز کرده‌اند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: