صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 24
کد خبر: ۱۸۵۹۳۶

نحوه انتخاب و ثبت نام خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو بدون قرعه کشی امروز ۳ خرداد ۱۴۰۲+ جزئیات از انتخاب خودرو تا لیست خودرو‌های عرضه شده همراه با قیمت و لینک انتخاب خودرو

فرایند انتخاب و ثبت نام خودرو‌های عرضه شده در سامانه یکپارچه از امروز ۳ خرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی esalecar.ir خودرو‌های داخلی و مونتاژی مد نظر خود را انتخاب نمایند در ادامه این خبر جزئیات و شرایط ثبت نام خودرو؛ لینک ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در سامانه فروش یکپارچه خودرو، لیست خودرو‌های عرضه شده و ... را خواهیم آورد.

به گزارش راهبرد معاصر؛متقاضیانی که شرایط لازم برای ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی را در سامانه فروش یکپارچه خودرو را کسب نموده اند از امروز می توانند برای انتخاب خودرو مد نظر خود اقدام نمایند . این فرایند انتخاب خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی از امروز چهارشنبه سوم خرداد آغاز می‌شود

 

انتخاب و ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی امروز 3 خرداد 1402/ مهلت انتخاب خودرو

انتخاب خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی از امروز چهارشنبه سوم خرداد آغاز می‌شود و به مدت ۸ روز ادامه دارد.با توجه به زمانبندی اعلام شده، با اتمام کار پایش اطلاعات متقاضیان خرید خودرو‌های داخلی به منظور افتتاح حساب وکالتی (واریز 100 میلیون تومان و مسدود کردن آن) و سپس ارسال اطلاعات از بانک‌ها به سامانه از امروز(3 تا 10 خرداد ماه) فرایند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود.

 

 

لینک ثبت نام و انتخاب خودرو بدون قرعه کشی امروز 3 خرداد 1402

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود .

 

شرایط لازم برای انتخاب و ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی

براین اساس؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده، می‌توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرویی را به منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به نشانی esalecar.ir انتخاب کنند. زمان ثبت نام تاثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد.

متقاضیان ثبت‌نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی از 20 تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند.

 

شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو
گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

 

لیست خودرو های عرضه شده/عرضه 23 مدل خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه

شرکت سایپا 11 خودرو از محصولات خود شامل کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا مدل GX اتوماتیک، ساینا مدل جی ایکس دوگانه سوز و اطلس را عرضه کرده است.

 

شرکت مدیران‌خودرو در این دوره شش خودرو شامل آریزو 6 پرو، تیگو 8 پرو، X 55 پرو، X 22 پرو اتوماتیک، X 22 پرو دنده‌ای و آریزو 5 توربو عرضه کرده است.

 

همچنین شرکت فرداموتورز 3 محصول فردا SX 5، فردا T 5 و سوبا M 4 و کرمان‌موتور با جک S 3، جک J 4، کی‌ام‌سی J 7 در دومین مرحله از طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی حضور دارند.

 

شرکت مدل خودرو
سایپا اطلس
سایپا کوییک مدل GX
سایپا کوییک اتوماتیک
سایپا ساینا S اتوماتیک
سایپا کوییک R مدل GX
سایپا شاهین
سایپا شاهین اتوماتیک
سایپا ساینا مدل GX
سایپا ساینا S
سایپا ساینا مدل GX
مدیران خودرو آریزو 6 پرو
مدیران خودرو تیگو 8 پرو
مدیران خودرو X55 پرو
مدیران خودرو X22 پرو اتوماتیک
مدیران خودرو X22 پرو دنده ای
مدیران خودرو آریزو 5 توربو
فرداموتورز فردا SX5
فرداموتورز فردا T5
فرداموتورز سوبا M4
کرمان موتور جک S3
کرمان موتور جک J4
کرمان موتور جک J7

 

براساس این گزارش؛ ایران‌خودرو هیچ محصولی در این مرحله عرضه نکرده است.

 

بررسی خودرو های عرضه شده سامانه یکپارچه خرید خودرو مرحله دوم 

 

 

قیمت خودرو های عرضه شده

با توجه به ارائه خودرو‌های مونتاژی از سوی خودروسازان خصوصی در دومین طرح فروش یکپارچه، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت این خودرو‌ها تاکید کرد: قیمت‌های اعلامی شورای رقابت ملاک عمل سازمان حمایت است و خودروسازان مکلف هستند بر اساس قیمت‌های شورای رقابت خودرو‌ها را عرضه کنند.

حسین فرهیدزاده افزود: خودروسازان مونتاژی قول داده اند که از این مصوبه تمکین کنند و در صورت عدم تمکین با مجازات تعزیرات روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی از خودرو‌های مونتاژی تعیین قیمت نشده اند، افزود: منتظر تصمیم شورای رقابت در خصوص سایر خودرو‌های مونتاژی هستیم و اگر قیمت آن‌ها نیز اعلام شود ملاک عمل قرار می‌گیرد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: