صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 24
کد خبر: ۱۸۶۰۹۳

رئیس سازمان بازرسی: خودروی ایرانی ۳ برابر خودرو‌ی خارجی سوخت مصرف می‌کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشو گفت: متاسفانه هنوز هم در کشورمان شاهد تولید خودرو‌هایی هستیم که دو تا سه برابر خودرو‌های تولیدی کارخانه‌های کشور‌های دیگر مصرف بنزین، و نفت وگاز (گازوئیل) دارند که این مهم مصداق بارز به هدر دادن بیت المال است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ۳ خردادماه در شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: سازمان بازرسی کشور می‌کوشد با عمل به وظایف قانونی خود از هدررفت منابع جلوگیری کند.

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: رزمندگان توانستند با جانفشانی و ایثار خود، حماسه آزادسازی خرمشهر را بی آفرینند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در بحث آزادسازی خرمشهر که ۱۹ هزار اسیر عراقی را به همراه داشت، امری بود که بسیاری از صاحبنظران نظامی آن را غیرممکن می‌دانستند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، اقدامی بود که دست خداوند از آستین رزمندگان بیرون آمد و این موفقیت را رقم زد ادامه داد: امروز نیز باید گوش به فرمان، ولی مسلمین جهان و مقتدایمان باشیم تا تکلیف خود را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام بدانیم.

خدائیان از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکار مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، نام برد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط تحریم، رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه را تضمین کرده و معنای آن اقتصاد ریاضتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: حمایت و کمک به بخش خصوصی یکی از راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن یکی از شاخصه‌های اصلی آن است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سمنان به عنوان استانی پهناور با پتانسیل‌های متنوع و متعدد نام برد و اضافه کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برخوردار است که می‌تواند بخش مهمی از اقتصاد جامعه را اداره کرده و چرخ اقتصادی کشور را در داخل این استان به چرخش در بیاورد.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف در منابع، یکی دیگر از مباحث مهم و شاخصی است که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است ادامه داد: ما هنوز در کشور خودرو‌هایی را تولید می‌کنیم که دو تا سه برابر خودرو‌های تولیدی کارخانه‌های کشور‌های دیگر مصرف بنزین، و نفت وگاز (گازوئیل) دارند که این مهم مصداق بارز به هدر دادن بیت المال است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به توان بالای کشورمان در حوزه‌های اقتصادی افزود: ما باید به صورت مستمر وابستگی خود را به نفت کم کنیم چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند، اقتصاد نفتی اقتصاد با ثباتی نیست.

وی تصریح کرد: از طریق تنوع بخشی به صادرات و تولیدات در سطح کشور، می‌توانیم از وابستگی به نفت رهایی پیدا کنیم. همه باید بدانیم که خروج از دولتی بودن اقتصاد و خروج از وابستگی به نفت، راه موفقیت کشور است.

خدائیان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان تاکید و خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با فرآهم نمودن شرایط مطلوب، از خروج نخبگان جلوگیری کرده و از فکر و نظر آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از فرآیند طولانی صدور مجوز‌ها در کشور اظهار کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون تسهیل صدور مجوزها، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون رفع موانع تولید و ... از جمله تکالیف همه ماست که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم، نباید یک متقاضی سرمایه گذاری و تولید، ۶ ماه تا یک سال در بروکراسی اداری معطل بماند.

وی به نقش مهم اداره کل بازرسی در استان پرداخت و گفت: از وظایف بازرسی کل استان این است که بر اجرای صحیح و کامل این قوانین و حُسن اجرای امور نظارت داشته باشد.

خدائیان ادامه داد: الحمدالله در استان سمنان، شاهد تقویت و فعالیت بخش خصوصی هستیم که امری بسیار ارزشمند بوده و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا می‌کند.

وی به هدفگذاری‌های این دستگاه نظارتی اشاره و تصریح کرد: حمایت از مدیران پاک دست امری قابل توجه و مَدنظر بوده و پیشگیری از وقوع هرگونه جرم، تخلف و سوء جریان به دور از مچگیری، از اولویت‌ها و برنامه کاری ما در سازمان بازرسی کل کشور است.

این مقام مسوول به لزوم حمایت از قانون جوانی جمعیت پرداخت و عنوان کرد: در بحث کاهش جوانی جمعیت که جزو دغدغه‌ها و چالش های مطرح شده توسط استاندار سمنان بود، ضرورت دارد تا قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به نحو مطلوب در سطح استان اجرایی شود.

خدائیان به کمبود آب در این استان کویری اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص تامین آب برای استان نیز باید با یک افق دید بلند مدت، اقدامات اساسی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر اجرای برنامه ریزی‌های بلند مدت، تصمیمات گرفته شده از قبل نیز پیگیری و اجرایی شود.

وی به مطالبات مردم در خصوص توجه جدی به اجرای قانون هوای پاک اشاره و بیان کرد: رعایت مقررات و قانون هوای پاک در استان نیز مَد نظر قرار داشته و نیاز است تا بکارگیری صنعت سبز در دستور کار باشد. / ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: