صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۳۰۷

چرا مشکلات کارکنان مراقبت پرواز هنوز حل نشده است؟

درحالی حدود ۲ ماه از جلسه کنترلرها با مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران می‌گذرد که به‌گفته این افراد، مشکلات آنها در این مدت بیشتر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اواسط فروردین ماه امسال تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز و کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مقابل این شرکت در فرودگاه مهرآباد تجمعی برگزار کرده و خواستار افزایش حقوق خود شدند.

 

یکی از افراد حاضر در این تجمع با اشاره به پیگیری‌های چند سال اخیر برای رسیدگی به درخواست‌های کنترلرها، گفته بود: ما خواستار رسیدگی به خواسته‌های صنفی هستیم. سال‌هاست به‌دنبال افزایش حقوق متناسب با شرایط کاری هستیم و در این رابطه پیگیری‌های فراوانی داشته‌ایم. امروز هم خواستار رسیدگی به این وضعیت هستیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل دریافتی کم، بسیاری از متخصصان این بخش از کشور رفته‌اند که این مسئله در صورت عدم رسیدگی تبعات جدی به‌دنبال خواهد داشت. از وزیر محترم راه و شهرسازی می‌خواهیم به وضعیت شرکت فرودگاهها و نحوه مدیریت آن رسیدگی کند.

 

در ادامه خبرنگار تسنیم موضوع را از مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جویا شد. یدالله آقایی در این‌باره گفت: امروز تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز جلسه هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت فرودگاهها داشتند. به همین منظور جلسه پرسش و پاسخ درباره حقوق و دستمزد با حضور مدیرعامل در سالن جلسات شرکت فرودگاهها برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: در قانون برای نیروهای مراقبت پرواز، حقوق وضع شده و الان دوستان درخواست‌‌هایی دارند. در جلسه هم‌اندیشی نظرات آنها مطرح می‌شود تا مشکلات حل شود.

 

حدود یکماه بعد خبرنگار تسنیم از مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران موضوع درخواست کارکنان مراقبت پرواز و رفع مشکلات مطرح شده از سوی روابط عمومی را پیگیری کرد.

 

حمیدرضا سیدی در این‌باره گفت:‌ ماده 53 قانون احکام دائمی به شرکت فرودگاه‌ها اجازه داده تا اساسنامه خود را به‌روز کند. در این راستا نیز پس از حدود 6 سال (1400/12/18) اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاهها از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

 

وی یادآور شد: آیین‌نامه جدید اداری مالی و استخدامی طی حدود 6 ماه تهیه و برای مجمع شرکت ارسال شد. بعد از تصویب مجمع شرکت که اعضای آن متشکل از 4 وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه است، آیین‌نامه به دولت ارسال می‌شود.در صورت تصویب آیین نامه اجرای قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها یک سری حقوق و مزایا برای همه کارکنان شرکت اعمال خواهد شد.

 

سیدی با بیان این‌که یکی از خواسته‌های کارکنان تصویب سریع آیین‌نامه مذکور است،‌ اضافه کرد:‌همه کارکنان درخواست افزایش حقوق را دارند و بر اساس ماده 84 قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به سختی کار است، حق اشعه باید به پرتوکاران پرداخت شود. "حق اشعه" هنوز عملیاتی نشده و هیچ افزایش یا کاهش حقوقـی در شرکت فرودگاه‌ها نداشته‌ایم و همان روال گذشته طی می‌شود.

 

وی پیش‌بینی کرد نیمه نخست امسال و پس از تصویب اصلاح آیین‌نامه در مجمع شرکت و دولت،‌ افزایش حقوق کارکنان شرکت فرودگاه‌‌ها عملیاتی شود.

 

 در حالی حدود 2 ماه از جلسه به اصطلاح هم‌اندیشی کارکنان بخش مراقبت پرواز با مدیرعامل شرکت فرودگاهها می‌گذرد که کنترلرها می‌گویند تنها در حرف به خواسته‌های آنها توجه شده و در عمل این‌گونه نبوده است. کارکنان بخش مراقبت پرواز همچنان درخواست رسیدگی وزیر راه و شهرسازی به نحوه مدیریت در شرکت فرودگاهها را دارند و تاکید می‌کنند هرگونه تاخیر در این زمینه باعث بروز خسارت‌هایی به بخش زیرساختی حمل‌ونقل هوایی کشور خواهد شد.

 

یکی از کارکنان مراقبت پرواز به تسنیم گفت:‌ کنترلرها سال‌هاست از وضعیت معیشتی خود گلایه دارند و تداوم این وضعیت را عامل خروج سرمایه‌های نیروی انسانی از کشور می‌دانند، اما با این وجود توجهی به این خواسته نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه پس از برگزاری جلسه "هم‌اندیشی" با مدیرعامل، تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز با مشکلاتی مواجه شده‌اند./ تسنیم

نظر شما