صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 28
کد خبر: ۱۸۶۵۸۵

به صورت دستوری نمی‌توان اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه به صورت دستوری نمی‌توان اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد، گفت: طرح اجاره بهای مسکن نگاهی بلندمدت به حل مشکلات در این حوزه دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بهای مسکن گفت: طرح اجاره بهای مسکن نگاهی بلندمدت به حل مشکلات در این حوزه دارد.

 

وی افزود: علاوه بر این نگاه طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن به این موضوع یک نگاه ایجابی است نه سلبی و مشوق‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: تجربه سال‌های اخیر در کشور و همچنین تجربه کشورهای دیگر نشان داده که به صورت تکلیفی و دستوری نمی‌توان مشکلات در حوزه‌های مختلف همچون مسکن، بازار سکه، ارز و ... را مرتفع کرد و اقدامات سلبی و دستوری در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش نیست.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن مشوق‌هایی را برای اجاره نامه‌های چند ساله و بلندمدت در نظر گرفته و معافیت‌های مالیاتی در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

 

وی افزود: در این طرح تصریح شده که سامانه‌هایی همانند سامانه املاک و اسکان و سامانه‌های همسو باید اطلاعات‌شان همسو و دقیق باشد و فعالان در حوزه بازار مسکن باید به طور شفاف شناسایی شوند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در این طرح مالیات‌هایی برای زمین‌های بایر و همچنین معاملات مکرر در یکسال در نظر گرفته شده است./فارس

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: