صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۷۰۰۱

ارتش اوکراین برای ضدحمله تانک و جنگنده کافی ندارد

نیاز اوکراین به ۶۰ تانک و ۱۲۰ جنگنده، امکان ارسال موشک دوربرد آمریکایی به کی‌یف، خرسندی سناتور گراهام از خشم مسکو، ایجاد منطقه امنیتی مرزی؛ شرط جدید کی‌یف برای حل مناقشه و گفتگوی تلفنی اردوغان با پوتین و زلنسکی، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، روسیه به حملات هوایی و موشکی شبانه خود به مناطق مختلف اوکراین ادامه می‌دهد. یکشنبه شب، قدرتمندترین حملات از زمان آغاز جنگ، به اهداف مشخصی در کی‌یف توسط چندین موج پهپادهای تهاجمی انجام شد.

 

طبق اطلاعات نیروی هوایی ارتش اوکراین، 54 پهپاد کامیکازه به سمت پایتخت این کشور پرواز کرده بودند.

 

کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، روسیه را به واکنش سریع به حملات موشکی به کی‌یف تهدید کرد. وی روز دوشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: «پاسخ ما سریع و غافل گیرنده خواهد بود. به زودی همه این پاسخ را خواهند دید.»

 

روز گذشته ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت که نیروهای روسی با استفاده از سلاح‌های بسیار دقیق استقرار هوایی به چند فرودگاه ارتش اوکراین حمله کرده و تأسیسات آن را منهدم شده است.

 

این مقام نظامی همچنین یادآور شد که در نتیجه حملات نیروهای هوا-فضای روسیه، چند مقر فرماندهی، پست های رادار، تجهیزات هوانوردی، انبارهای تسلیحات و مهمات ارتش اوکراین نیز مورد هدف قرار گرفته و نابود شدند.

 

حملات انجام شده را می توان به عنوان قصد روسیه برای نابودی مراکز تصمیم گیری دشمن در آستانه اعلام آمادگی طرف اوکراینی برای انجام عملیات ضد حمله ارزیابی کرد. آلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع روز گذشته در مصاحبه با بی‌.بی‌.سی نیوز از آمادگی نیروهای مسلح اوکراینی برای آغاز ضد حمله خبر داد. او تاریخ دقیقی برای این عملیات ذکر نکرد و فقط اشاره کرد که حمله ممکن است «فردا، پس فردا یا یک هفته دیگر» آغاز شود، هر زمانی که فرماندهان فکر کنند که «در این مرحله از جنگ» می توانند به بهترین نتیجه دست یابند./ تسنیم

نظر شما