صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 03
کد خبر: ۱۸۷۶۱۲

تصویر شادی اشکان خورشیدی با پرسپولیسی ها جنجالی شد! +عکس

تیم داوری دربی پایتخت در 24 ساعت اخیر حواشی مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  کمیته داوران برای مدیریت جدال حساس استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی تصمیم به استفاده از تیم داوری 9 نفره گرفت اما بیش از آنکه این تیم 9 نفره بتوانند حواشی را مدیریت کنند، به نظر می‌رسد که بر حاشیه‌ها افزوده‌اند. دوئل سرخابی‌های پایتخت صحنه‌های مشکوک داوری پرشماری نداشت اما در معدود صحنه‌ها هم طبق نظر کارشناسان داوری، تیم داوری نتوانسته‌اند تصمیمات درستی بگیرند و خارج از تصمیمات اتخاذ شده، آمادگی جسمانی اشکان خورشیدی یکی دیگر از انتقادات مطرح شده نسبت به انتخاب او است.

 

خورشیدی که تا پایان دربی داور بازی نبود و به دلیل مصدومیت جای خود را به محمدحسین زاهدی‌فرد داد، یکی از جنجال‌های مسابقه دربی را با مصدومیت و ناآمادگی خود آفرید. در کنار مسئله مصدومیت اشکان خورشیدی، انتشار تصویری از او در حال شادی در کنار زمین همراه با بازیکنان پرسپولیس در نوع خود عجیب و جنجال‌آفرین بود. البته که همه اشتباهات از سوی داور اول مسابقه رخ نداد و کمک‌های او هم روز خوبی را پشت سر نگذاشتند.

 

«ظهیری»، میهمان افتخاری جشن قهرمانی سرخ‌ها!

حسن ظهیری کمک‌داور دوم مسابقه یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های دربی پایتخت را رقم زد. او همراه با پسری نوجوان در جشن قهرمانی پرسپولیس حضور پیدا کرد که بازنشر ویدئویی از ظهیری در حال عکس‌برداری از پسر نوجوان باعث شده تا جنجال‌ها نسبت به تعلقات رنگی داور مسابقه شدت گیرد. هر چند در وهله اول گفته می‌شد که کمک‌داور مسابقه با فرزندش در جشن قهرمانی حضور پیدا کرده اما ظهیری این مسئله را تکذیب کرد.


ظهیری در واکنش به ویدئو منتشر شده گفت: «همواره تلاشم بر این بوده که با تمرکز و اجرای صحیح قوانین حق تیم‌ها ضایع نشود. متأسفانه عملکرد خوب بنده در دیدار استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی تحت تأثیر حاشیه بعد از بازی قرار گرفت. به دنبال حاشیه ایجاد شده پس از بازی دربی، اعلام می‌کنم که این نوجوان فرزند من نبوده است و فقط به درخواست او چند عکس گرفتم. اگر حضورم در آن مراسم باعث رنجش خاطر باشگاه بزرگ استقلال و هواداران فهیم و محترم فوتبال شده است، عذرخواهی می‌کنم».


مسعود مرادی از کارشناسان شناخته‌شده داوری فوتبال ایران، در گفت‌وگویی تلویزیونی در واکنش به رفتار ظهیری گفت: «من خودم خجالت می‌کشم چنین جملاتی را بر زبان می آورم. دلیلی ندارد داور یا کمک داور بخواهد وارد جشن قهرمانی یک باشگاه شود. خود داورها شائبه به وجود می‌آورند و بعد از ما انتظار حمایت دارند. داور چطور با پیراهن داوری در جشن قهرمانی شرکت می‌کند؟ این حرکت در هیچ جای دنیا هم انجام نمی‌شود».

از جشن «خورشیدی» تا سنگ‌پرانی علیه «زاهدی‌فرد»

اشکان خورشیدی در کنار موضوع ناآمادگی جسمانی‌اش که باعث شد بخش مهمی از فصل را از دست بدهد، به‌یکباره داور مسابقه فوق‌العاده حساس استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی شد. او در هنگام به‌ثمر رسیدن گل دوم سرخ‌پوشان پایتخت تصویرش در حلقه شادی پرسپولیسی‌ها به چشم می‌خورد که این مسئله باعث شده تا از شب گذشته هجمه‌هایی علیه خورشیدی در فضای مجازی شکل گیرد.


محمدحسین زاهدی‌فرد هم که در دقایق پایانی مسابقه دربی جانشین خورشیدی شد و در تصمیمی بحث‌برانگیز از اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس امتناع کرد، حالا در پیامی در فضای مجازی اعلام کرده که شب گذشته خانه‌اش در شهر برازجان هدف حمله قرار گرفته و با سنگ، شیشه‌های خانه او شکسته شده است! با وجود آنکه دربی پایتخت به پایان رسیده اما حواشی آن همچنان ادامه دارد./ فوتبال 360

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: