صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۴۸
  • سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 02 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 09
کد خبر: ۱۸۷۷۴

تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بار مالی بر دوش دولت می‌گذارد

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه بار مالی بر دوش دولت می‌‌گذارد، گفت: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، ما مجبور هستیم در تمام شهرهای کشور اداره مستقل ایجاد کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه بار مالی به دوش دولت می گذارد، گفت: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ما مجبور هستیم در تمام شهرهای کشور اداره مستقل ایجاد کنیم که این امر هزینه های اقتصادی به کشور تحمیل می کند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تائید این مصوبه از سوی شورای نگهبان، گفت: با تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه خروجی مناسبی نصیب کشور نمی شود بنابراین در شرایط اقتصادی کنونی این نوع تغییرات به مصلحت نیست.

 

وی با بیان اینکه زمانی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل به وزارتخانه شود بطور حتم نمی تواند با ساختار فعلی نیروی انسانی به فعالیت خود ادامه دهد، تصریح کرد: تغییر ساختار یک سازمان به وزارت خانه در شرایط فعلی اقتصادی صحیح نیست.

 

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل تبدیل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری به وزارتخانه پاسخگو کردن وزارتخانه نسبت موضوعات مرتبط با گردشگری است اما در حال حاضر می توان در شرایطی که میراث فرهنگی و گردشکری در قالب ساختاری سازمانی فعالیت می کند، بطور مستقیم از رییس جمهور سوال کرد.

 

سلیمی افزود: سوال از رییس جمهور در موضوعات گردشگری می تواند امور اجرایی در زمینه توسعه گردشگری را سرعت ببخشد بنابراین بنده ضرورتی برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت خانه مشاهده نمی‌کنم.

 

وی با بیان اینکه تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه بار مالی به دوش دولت می گذارد ، یاداورشد: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ما مجبور هستیم در تمام شهرهای کشور اداره مستقل ایجاد کنیم که این امر هزینه های اقتصادی به کشور تحمیل می‌کند.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: