صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۳
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 07 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 05
کد خبر: ۱۸۷۷۷۷

حمله گسترده اوکراین به دونتسک دفع شد

وزارت دفاع روسیه گفته است که حمله گسترده ارتش اوکراین در خط مقدم منطقه دونتسک را دفع کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه روز گذشته (یکشنبه) تصریح کرد که «حمله گسترده» نیروهای اوکراینی را در خط مقدم منطقه «دونتسک شرقی» دفع کرده است.

 

اخیراً هفته‌هاست رسانه‌های غربی از احتمال وقوع حمله متقابل اوکراین سخن می‌گویند و اوکراین به بهانه آماده شدن برای این ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است.

 

شبکه «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه روز گذشته (یکشنبه 14 خرداد ماه) حمله نیروهای اوکراینی در جنوب منطقه دونتسک شامل نظامیان اوکراینی، تانک، خودروهای زرهی پیاده‌نظام و خودروهای جنگی زرهی بوده است.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: «هدف دشمن، این بود که دفاع ما را در آن‌جا که آسیب‌پذیرترین منطقه در خط مقدم می‌دانستند، بشکنند. دشمن نتوانست به اهداف خود برسد و ناکام ماند».

 

در روزهای اخیر، مقام‌های نظامی و غیرنظامی اوکراین در خصوص یک ضدحمله علیه نیروهای روسیه هشدار داده بودند و اخیراً نیز گفته‌اند که در روزهای آتی این حمله را انجام می‌دهند.

 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که اخیراً منتشر شد، مدعی شد اوکراین آماده است ضدحمله برای بازپس‌گیری اراضی تحت کنترل روسیه را آغاز کند.

 

زلنسکی به روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گفت: «نمی‌دانم چقدر طول میکشد و می‌تواند به شکل‌‌های مختلف پیش برود اما به شدت معتقدیم موفق خواهیم شد». وی تاکید کرد: می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و آماده هستیم./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: