صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۹
  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 14 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 06
کد خبر: ۱۸۷۹۷۲

توزیع مکمل‌های غذایی ویژه زنان باردار در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: مکمل‌های تغذیه‌ای ویژه میان زنان و مادران باردار در استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور بر اساس طرح مشترک بنیاد ۱۵ خرداد و گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: اجرای آزمایشی این طرح از استان خراسان جنوبی آغاز و در استان اردبیل دنبال خواهد شد و ۲۰ ریزمغذی مورد نیاز زنان باردار در این مکمل‌های غذایی پیش‌بینی و لحاظ شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های سه‌گانه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی تاکید کرد: یکی از کارویژه‌های ویژه این بنیاد در حوزه جوانی جمعیت، راه‌اندازی مراکز مثبت پنج در مراکز استان‌ها است که در مرکز استان اردبیل نیز با حمایت مدیریت استان و معرفی محل مناسب در مرکز استان افتتاح خواهد شد.

علیان‌زادگان از ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان در استان‌های محروم کشور خبر داد و گفت: با ساخت ۲۰۰ باب خوابگاه ۶۵ متری ویژه متاهلان در دانشگاه محقق اردبیلی شهرستان اردبیل فرایند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان در فضا‌های آموزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار پیگیری می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اضافه کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه اردبیل ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل در این دانشگاه سرعت خواهد گرفت.

وی درباره دیگر اقدامات این بنیاد در استان اردبیل توضیح داد: علاوه بر اجرای کارویژه‌های جوانی جمعیت، اقدامات دیگری از جمله حمایت از بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان و پرداخت کمک‌هزینه درمان ناباروری نیز در دستور کار قرار دارد.

علیان‌زادگان افزود: بنیاد ۱۵ خرداد برخی از کارویژه‌های حوزه سلامت و جمعیت خود را از طریق شبکه جهادگران جمعیت استان اردبیل در این استان پیگیری و اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در گام دوم فعالیت‌های خود، دو موضوع محوری جمعیت و سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده و کارویژه‌های متعددی را به مرحله اجرا رسانیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: