صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۸۱۶

وزیر اول سابق اسکاتلند پس از ۷ ساعت بازجویی آزاد شد

وزیر اول سابق اسکاتلند که توسط پلیس برای انجام تحقیقاتی پیرامون فساد مالی دستگیر شده بود، ساعاتی بعد آزاد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر اول سابق اسکاتلند که روز یکشنبه توسط پلیس برای انجام تحقیقاتی پیرامون فساد مالی دستگیر شده بود، پس از ۷ ساعت بازجویی آزاد شد.

به گزارش وبگاه «آی تی وی»، «نیکولا استورجن» پس از دستگیری در ارتباط با تحقیقات پلیس در مورد امور مالی «حزب ملی اسکاتلند»، بدون هیچ اتهامی آزاد شد. قرار شده است که تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

اوایل روز یکشنبه، پلیس اسکاتلند تایید کرد که وزیر اول سابق اسکاتلند در بازداشت بوده و توسط کارآگاهان مورد بازجویی قرار گرفته است.

پلیس اسکاتلند اعلام کرد، یک زن ۵۲ ساله امروز یکشنبه به عنوان مظنون در ارتباط با تحقیقات در مورد بودجه و امور مالی حزب ملی اسکاتلند دستگیر شد. سخنگوی خانم استورجن گفت که رهبر سابق حزب ملی داوطلبانه در مصاحبه با پلیس اسکاتلند شرکت و او با پلیس همکاری خواهد کرد.

استورجن سومین فردی است که به عنوان بخشی از عملیات تحقیقات پلیس اسکاتلند در مورد ادعا‌هایی مبنی بر اینکه بیش از ۶۰۰۰۰۰ پوند کمک مالی برای حزب خرج شده است، دستگیر می‌شود. چندی قبل، «پیتر مورل» همسر استورجن و از مقامات عالی سابق حزب اسکاتلنددستگیر شد و نزدیک به ۱۲ ساعت تحت بازجویی قرار گرفت و سپس بدون هیچ اتهامی آزاد شد.

استورجن از سال ۱۹۹۹ عضو پارلمان اسکاتلند بوده و در سال ۲۰۰۴ معاون رهبر حزب ملی اسکاتلند شد. او نوامبر ۲۰۱۴ جانشین الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند شد. برای بسیاری وی به چهره استقلال اسکاتلند در دوره سمت خود به عنوان وزیر اول تبدیل شده است. اما در واقعیت، روشن نیست که آیا و چه زمانی همه‌پرسی دیگری برگزار می‌شود. / فارس

نظر شما