صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۲۲۸

پامپئو علیه ترامپ موضع گرفت

وزیر خارجه دونالد ترامپ که یکی از نزدیک‌ترین و همسوترین مشاوران ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او محسوب می‌شد علیه رئیس سابق خود موضع گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که یکی از نزدیک‌ترین مشاوران «دونالد ترامپ» در دوران ریاست‌جمهوری او محسوب می‌شد روز سه‌شنبه حین برگزاری جلسه استماع دادگاه برای تفهیم اتهام ترامپ علیه رئیس سابقش موضع گرفت.

مصاحبه پامپئو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در حالی انجام می‌شد که ترامپ برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه وارد دادگاه «ویلکی فرگوسن»، در شهر «میامی» ایالت فلوریدا شده بود.

پامپئو در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «چنانچه این ادعا‌ها صحت داشته باشند- که شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند صحت دارند- رئیس‌جمهور ترامپ اسناد طبقه‌بندی‌شده را در جایی نگهداری کرده که نباید نگهداری می‌کرده و بعداً وقتی به او فرصت داده شده آن‌ها را برگرداند انتخابش این بوده که این کار را بنا به هر دلیلی انجام ندهد.»

ترامپ روز سه‌شنبه بعد از ورود به دادگاه «ویلکی فرگوسن» تحت بازداشت قرار گرفت. او در جلسه استماع دادگاه ادعای بی‌گناهی کرد و همه ۳۷ اتهام مطرح‌شده علیه خودش در این پرونده را رد کرد.

این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه فدرال متهم می‌شود. او همچنین نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود که در دوران حضورش در قدرت ۲ بار استیضاح شد. / فارس

نظر شما