صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۳
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۲۳۰

«اختلال چندگانه» به نمایش درآمد

نمایشگاه طراحی‌های سمانه اسحاقی با عنوان «اختلال چندگانه» در گالری والی برپاست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سمانه اسحاقی درباره نمایشگاه «اختلال چندگانه» اظهارداشت: «اختلال چندگانه» عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی من است و دراین نمایشگاه ۴۰ طراحی را که در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ خلق کرده‌ام را به نمایش گذاشته‌ام.

وی درباره وجه تسمیه انتخاب عنوان اختلال چندگانه گفت: اگر زندگی یک فریم نامنقطع باشد، بروز اختلال در آن شکلی از پارازیت را پدید می‌آورد. این غریبه تازه وارد که خود را تحمیل کرده برآن است تا از راه ایجاد نقصان، پیوستگی زندگی را تهدید کند. مثل موتوری که نیم سوز شده این موجود مزاحم و سمج قرار است در ما برای همیشه یا دست کم برای مدتی طولانی خانه کند.

اسحاقی افزود: بنا به تجربه شخصی‌ام این ناگزیری بیش از همه وقت ما را در مواجه عریان با اضطراب مرگ یا بهتر است بگویم هراس از زندگی ناکرده و کار‌های نیمه تمام قرار می‌دهد. شاید کمتر چیزی بتواند این طور امکان دوباره به چنگ آوردن زندگی و حرکت و ساختن را مسیر بکند. کار‌های این دوره برای من به نوعی با تلاش برای بازپس گیری اصالت زندگی توأمان شده است. از این رو کوشیده‌ام تا نه فقط در خود بلکه با جست و جوی اشکال دیگر اختلال در محیط پیرامون به این ضرورت پاسخ بدهم.

این هنرمند درباره موضوع‌هایی که در مجموعه «اختلال چندگانه» به آن‌ها پرداخته است، بیان کرد: آثار این مجموعه از نظر موضوعی متنوع هستند و دغدغه‌های فردی، اجتماعی، محیط زیستی و زنان از جمله موضوع‌هایی بوده که دراین مجموعه به آن‌ها پرداخته‌ام و اثر تلاشی برای به نمایش گذاشتن اختلالی چندگانه است.

وی درباره متریالی که برای خلق این مجموعه از آن استفاده کرده، گفت: من از دوران کودکی به ابزار‌های که پایه آن‌ها جوهر است، علاقه داشتم و این علاقه همچنان با من است، کار کردن با روان نویس و خودکار جسارت خاصی به من می‌دهد و سال‌هاست که با روان‌نویس، خودکار و هر ابزاری که پایه آن جوهر است، آثارم را خلق می‌کنم و برای خلق هر اثر هیچ پیش طرحی نمی‌زنم و جزئیات و تنوع خطوط در طراحی‌های من بسیار زیاد است و اگر روند کارهایم را نگاه کنید به مرور از رنگ‌های زنده به سمت رنگ‌های خاکستری پیش رفته‌ام.

سمانه اسحاقی متولد ۱۳۷۱ نوشهر و کارشناس هنر‌های تجسمی است. او عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران و عضو افتخاری موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر است. اسحاقی تاکنون آثارش را در نمایشگاه‌های گروهی متعددی از جمله خانه هنرمندان ایران، گالری ثالث، گالری سایه، فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «اختلال چندگانه» از ۱۹ تا ۳۰ خرداد در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ میزبان علاقه‌مندان است. / ایرنا

نظر شما