صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 17
کد خبر: ۱۸۹۶۳۸

گاف‌های بی‌پایان بایدن: خدا ملکه را حفظ کند!

بایدن در جریان سخنرانی درباره کنترل سلاح به طرز عجیبی صحبت‌های خود را با گفتن «خدا ملکه را حفظ کند» پایان داد.

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سخنرانی روز جمعه خود در مورد کنترل اسلحه را با گفتن جمله «خداوند ملکه را حفظ کند» به پایان رساند.

 

به گزارش نیویورک پست، اظهارات رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکا مخاطبان از جمله خبرنگاران حاضر در سالن اجتماعات دانشگاه هارتفورد در کنکتیکت را گیج کرد.

 

تاد گیلمن از دالاس مورنینگ نیوز در گزارشی از این لحظه نوشت: «چند نفر از شما از من پرسیده اید که چرا ممکن است رئیس جمهور چنین گفته باشد! هیچ نظری ندارم. دیگر حضار نیز هیچ ایده‌ای ندارند.»

اواخر روز جمعه، اولیویا دالتون، معاون سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که بایدن بدون توضیح بیشتر، «در حال اظهار نظر برای شخصی خیالی در میان جمعیت بود».

 

«خداوند ملکه را نجات بده» نام سرود ملی انگلیسدر دوران زمامداری ملکه الیزابت دوم و همچنین بیانیه‌ای ملی گرایانه در طول ۷۰ سال سلطنت او بود. او در ماه سپتامبر درگذشت و پسرش، چارلز سوم، جانشین او شد و سرود و شعار سلطنتی را به «خدایا پادشاه را نجات بده» برگرداند.

 

گاف‌های اینچنینی بایدن به اینجا ختم نمی‌شود. او در سپتامبر گذشته به دنبال جکی والورسکی، نماینده جمهوری خواه ایالت ایندیانا بود، در حالی که یک ماه قبل فوت او را تسلیت گفته بود. هنگامی که خبرنگاران پس از آن گاف سوالاتی را درباره هوش بایدن مطرح کردند، کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی، سخنان اشتباه رئیس جمهور را قبول نکرد و گفت بایدن به دنبال همسر نماینده فقید بوده است.

 

به نظر می‌رسد اشتباهات کلامی و گاف‌های جو بایدن از کنترل خارج شده و در هر ملاقات رسمی و غیررسمی گاف‌های بایدن تا جایی رو به وخامت گذاشته که او با لکنت‌های مکرر، فراموشی و اشتباه در نام کشور‌ها و رؤسای جمهور و در نهایت تکرار کلمات نامفهوم و نشان دادن علائم و رفتار‌های عجیب در برخی سخنرانی ها، سلامت توانایی‌های ذهنی خود را زیر سوال برده است. حقیقت ناخوشایند‌تر در مورد بایدن این است که او همیشه توانایی فوق العاده‌ای برای گفتن نه فقط اشتباه، بلکه بدترین چیز‌ها را داشته و این باعث شده برخی رسانه‌ها به او لقب «ماشین گاف» را بدهند./ فارس

نظر شما