صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۵
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 17
کد خبر: ۱۸۹۶۶۷

آغاز نگارش متن لایحه مقابله با ترک فعل مسؤولان در آینده نزدیک

معاون حقوقی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت لایحه مقابله با ترک فعل مسؤولان در این معاونت گفت: اکنون در مرحله مطالعاتی و شناسایی خلأهای موجود هستیم و ظرف یک ماه آینده به سمت نگارش خواهیم رفت.

به گزارش راهبرد معاصر، بهزاد پورسید، معاون حقوقی قوه قضائیه درباره آخرین جزئیات فرآیند تهیه لایحه ترک فعل مسؤولان در این معاونت گفت: تدوین این لایحه از سوی ریاست محترم قوه قضائیه به معاونت حقوقی این قوه ارجاع شد که در حال حاضر با توجه به سوابق قبلی قوه در مرحله مطالعات مقدماتی هستیم.

 

وی ادامه داد: اکنون در حال شناسایی خلأهای موجود در رابطه با ترک فعل مسؤولان هستیم. در برخی از قوانین مجازات‌هایی برای ترک فعل‌ها پیش بینی شده اما ما درحال جمع‌آوری این بخش هستیم تا انشالله بتوانیم ظرف یک ماه آینده به سمت نگارش متن برویم. بعداز شناسایی خلأهای قانونی، ماده‌های قانونی را متناسب با آنها تدوین می‌شود.

 

پورسید در پاسخ به این سوال که لایحه مذکور به کدام مسؤولین اختصاص دارد، گفت: تمامی مقامات و عوامل اعم از دولتی و عمومی و... که وظایف قانونی برعهده دارند را دربرمی‌گیرد. امیدوار هستم بخش مطالعاتی‌مان در عرض یک ماه آینده به اتمام برسد.

 

وی افزود: در همین رابطه جلساتی هم برای یک ماه پیش رو پیش بینی شده تا نظرات دستگاه‌ها را هم داشته باشیم تا کارمان به سرعت انجام شود./ فارس

نظر شما