صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 20
کد خبر: ۱۹۰۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بمب نقل و انتقالات در سپاهان یا پرسپولیس؟

شهریار مغانلو درخشان‌ترین فصل دوران فوتبالی خود را توانست پشت سر بگذارد و سعی داشت تا بتواند بهترین پاسخ را به اعتماد ژوزه مورایس بدهد. مغانلو که مهاجم هدف طلایی‌پوشان در فصل اخیر به شمار می‌رفت، تلاش زیادی داشت تا بتواند انتظارات را برآورده کند که بررسی کارنامه مهاجم سپاهان نشان می‌دهد که او توانسته با عملکردی درخشان فصل را به پایان برساند و رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ودوم، مهم‌ترین دستاورد او محسوب می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر, مغانلو در فصلی که به پایان رسید، در 32 مسابقه برای طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفت که توانست 16 گل بزند و 6 پاس گل هم در کارنامه شهریار مغانلو به چشم می‌خورد تا فصل را هم در قامت موثرترین بازیکن به پایان ببرد. این کارنامه درخشانی در شرایطی به‌ثبت رسید که در لیگ برتر مغانلو توانست 13 گل بزند و 6 گل بسازد که این آمار بدان معناست که ستاره سپاهان توانسته روی بیش از 38 درصد گل‌های سپاهان تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد!


ژوزه مورایس اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی شهریار مغانلو در فصل اخیر داشت اما حالا برای حضور در لیگ بیست‌وسوم شرایط کاملاً در خط حمله سپاهان تغییر کرده است. مغانلو بعد از آنکه توانست به عنوان آقای گلی برسد، ساز جدایی از سپاهان را کوک کرده و با وجود آنکه هنوز یک فصل دیگر با طلایی‌پوشان قرارداد دارد، تمایلی به ادامه همکاری نداشته و در تلاش است تا بتواند از جمع شاگردان مورایس جدا شده و در فصل آینده در تیمی دیگر فوتبال خود را ادامه بدهد.

 

پرسپولیس، مقصد ایده‌آل اما دور از دسترس مغانلو!

مدیران باشگاه سپاهان در تلاش هستند تا جلسه‌ای با شهریار مغانلو برگزار کرده و درباره آینده این بازیکن تصمیم‌گیری کنند. با وجود آنکه نام مغانلو در فهرست بازیکنان موردنظر ژوزه مورایس قرار دارد اما این مهاجم بلندقامت و باتجربه قصد ادامه همکاری با طلایی‌‍پوشان اصفهانی را ندارد و در شرایطی که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر جذب یک مهاجم کنگویی و البته کاوه رضایی به گوش می‌رسید، مغانلو قصد دارد که از سپاهان جدا شود. البته که با توجه به قرارداد یک‌ساله‌ای که مغانلو با سپاهان دارد، جدایی او آسان نیست.


یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط حمله تیمش به دنبال جذب یک مهاجم تمام‌کننده است و بارها هم عملکرد شهریار مغانلو را تحسین کرده است. در شرایطی که در فضای مجازی شایعاتی درباره حضور دوباره مغانلو در پرسپولیس مطرح است، اما این مهاجم باتجربه برای سرخ‌پوش شدن مسیر آسانی را در پیش ندارد و مطمئنا سپاهانی‌‎ها برای تقویت رقیب مستقیم خود در مسیر قهرمانی رضایت‌نامه شهریار مغانلو را به سادگی صادر نخواهند کرد.


پرسپولیس و سپاهان در طول فصول اخیر بازیکنان زیادی بین آن‌ها ردوبدل شده اما انتقال شهریار مغانلو دور از ذهن به نظر می‌آید. اگر سپاهانی‌ها به جدایی مغانلو به مقصد پرسپولیس رضایت بدهند، احتمالاً در شرایطی خواهد بود که یا از پرسپولیسی‌ها تقاضای بازیکن جایگزین می‌کنند و یا هزینه رضایت‌نامه سنگینی را دریافت خواهند کرد که با توجه به نیازهای سپاهان در بازار تابستانه، بعید به نظر می‌رسد بازیکنی مطلوب مورایس در فهرست پرسپولیس باشد که یحیی گل‌محمدی هم به جدایی او رضایت بدهد و همین مسئله می‌تواند حضور شهریار مغانلو در پرسپولیس را تقریباً منتفی کند!


فرهاد به هدف بزرگ خود می‌رسد؟

فرهاد مجیدی بعد از پذیرش هدایت الاتحاد کلبا در فصل گذشته به دنبال آن بود تا چند بازیکن ایرانی را به خدمت بگیرد. در شرایطی که شایعه شده بود بازیکنانی مانند مهدی قایدی در فهرست مجیدی حضور دارند اما صالح مصطفوی دستیار اول فرهاد مجیدی در تیم الاتحاد کلبا بعد از پایان لیگ برتر امارات اعلام کرد که مجیدی به دنبال جذب امیرحسین حسین‌زاده و شهریار مغانلو بوده اما نتوانسته به خواسته خود برسد و ناکام در جذب بازیکنان ایرانی مدنظرش بوده است.


کلبایی‌ها فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود را با نظر فرهاد مجیدی آغاز کرده‌اند و به دنبال گذراندن فصلی موفق هستند. سالم رشید مدافع سابق الجزیره اولین خرید تابستانی الاتحاد کلبا بود و مدیران باشگاه اماراتی براساس خواسته‌های مجیدی در حال فعالیت در بازار تابستانه هستند و شایعه جذب عمر عبدالرحمان هم مطرح شده است. در این میان، مطرح شدن بحث جدایی شهریار مغانلو از سپاهان می‌تواند سوژه مهمی برای فرهاد مجیدی باشد و با توجه به پشتوانه مالی باشگاه اماراتی، احتمال دوباره لژیونر شدن مغانلو وجود دارد.


شهریار مغانلو که دوره ناموفقی را در تیم سانتاکلارا پرتغال گذراند، حالا بعد از گذراندن فصلی درخشان در فوتبال ایران و رسیدن به عنوان آقای گلی می‌تواند دوباره لژیونر شود و با توجه به علاقه فرهاد مجیدی به سبک بازی او، احتمال حضورش در لیگ برتر امارات مطرح است. البته که جدایی مغانلو در شرایطی انجام خواهد شد که باشگاه‌های خواهان او بتوانند رضایت مدیران باشگاه سپاهان را جلب کنند که با توجه به شرایط قراردادی شهریار مغانلو و عدم وجود بند فسخ، این مسئله کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.


مغانلو ساز جدایی از سپاهان را کوک کرده و مطمئنا با توجه به تصمیم او، طلایی‌پوشان کار سختی برای حفظ ستاره‌شان دارند. با توجه به این شرایط، بدون‌شک شهریار مغانلو می‌‎تواند رقم‌زننده یکی از جذاب‌ترین انتقال‌های بازار تابستانه باشد. البته که سپاهانی‌ها امیدوارند با پیشنهادی وسوسه‌انگیز بتوانند او را در اصفهان نگه دارند اما این احتمال کم‌رنگ است و به نظر می‌رسد که مغانلو در فصل آینده در تیمی به جز سپاهان حضور خواهد داشت./ فوتبال 360

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحسین
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اگه دلش میخواد بمونه دیگه نگه داشتنش بدرد نمیخوره فوتبال کردن تو یک تیم باید باعشق باشه تا اون تیم موفق بشه