صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۱۶
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 20
کد خبر: ۱۹۰۲۸۰

کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین

اتحادیه اروپا بسته ۵۰ میلیارد یورویی برای کمک به اوکراین را در آستانه اجلاس لندن آماده کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا آماده است در آستانه اجلاس کشورهای کمک کننده، بسته کمک مالی حدود ۵۰ میلیارد یورویی (۵۵ میلیارد دلاری) را برای حمایت از اوکراین پیشنهاد کند، زیرا این کشور در حال آغاز یک ضد حمله است.

 

به گزارش بلومبرگ، به گفته افراد آگاه از این طرح، پیشنهاد کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، به تامین مالی هزینه‌های جاری دولت اوکراین و پرداخت اولویت‌های بازسازی فوری کمک خواهد کرد.

 

این بسته که هنوز قبل از انتشار عمومی در معرض تغییرات است، روز سه‌شنبه قبل از کنفرانسی در لندن اعلام خواهد شد، جایی که کمک‌کنندگان در مورد چگونگی بازسازی این کشور بحث خواهند کرد و مقامات اوکراینی به دنبال مشارکت بخش خصوصی خواهند بود.

 

منابع آگاه اعلام کردند که این کمیسیون این کمک‌ها را در قالب کمک‌های بلاعوض، وام‌های اعطایی و تضمین ارائه خواهد کرد.

 

این پیشنهاد که بخشی از بررسی بودجه بلندمدت اتحادیه اروپاست، دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۷ را پوشش می‌دهد. این کمک سالانه کمتر از ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی است که اتحادیه اروپا در سال جاری ارائه می‌دهد. بانک جهانی تخمین زده است که هزینه‌های بازسازی اوکراین می‌تواند به ۴۱۱ میلیارد دلار برسد.

 

اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو تقریباً ۳۸ میلیارد یورو کمک اقتصادی به اوکراین از زمان آغاز جنگ تصویب کرده اند.

 

این کمک به شرطی پرداخت خواهد شد که اوکراین اصلاحاتی را برای بهبود حاکمیت قانون و مقابله با فساد انجام دهد. هدف از اصلاحات این است که اوکراین را در مسیری قرار دهد تا به عضویت اتحادیه اروپا درآید و رهبران درباره آغاز مذاکرات تا پایان سال تصمیم بگیرند.

 

این کمیسیون قبلاً گفته بود که بخش عمده‌ای از نیاز‌های بازسازی را پوشش می‌دهد، اگرچه اتحادیه انتظار دارد سایر اهداکنندگان و بخش خصوصی در این تلاش‌ها مشارکت کنند. اتحادیه اروپا همچنین به دنبال گزینه‌هایی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما