صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۴۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 20
کد خبر: ۱۹۰۳۵۹

حمایت مادورو از سیستم پرداخت «میر» روسیه

رئیس جمهور ونزوئلا گفت که کشورش با معرفی کارت‌های بانکی میر روسیه در ایجاد سیستم مالی جدید در دنیا مشارکت می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهور ونزوئلا در برنامه‌ای با عنوان «با مادورو» در کانال تلویزیونی ونزوئلا گفت: توسعه سیستم پرداخت میر با پیوستن ونزوئلا به آن امکان ایجاد یک سیستم مالی جدید را فراهم می‌کند و این سیستم به شبکه مالی جهانی کمک می‌کند.

 

به گزارش تاس، رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد که سیستم میر روسیه از انزوای مالی این کشور جلوگیری می‌کند.

 

او تاکید کرد: تحریم‌های سخت، ناعادلانه، غیرقانونی علیه ونزوئلا اعمال شده است، تلاش شد تا ما را از نظر مالی و پولی از تمام دنیا منزوی کنند و امروز در حال ساختن یک سیستم مالی و پولی جدید هستیم.

 

مادورو افزود: بانک مرکزی ونزوئلا خبر بسیار خوبی را منتشر کرد مبنی بر اینکه ما به سیستم پرداخت میر که توسط روسیه ایجاد شده و توسط بسیاری از کشور‌های جهان استفاده می‌شود، می‌پیوندیم.

 

رئیس بانک مرکزی این کشور، کالیکستو خوزه اورتگا سانچز در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ (SPIEF) در ۱۵ ژوئن گفت که ونزوئلا سیستم پرداخت میر را راه اندازی کرده است.

 

او افزود: برای کشورش اهمیتی ندارد که کشور‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد همکاری مالی بین ونزوئلا و روسیه چه فکر می‌کنند.

 

پیش از این نیز علی اصغر شالبافیان، معاون وزیر گردشگری ایران به تاس گفته بود: روسیه و ایران تمامی توافقات دو جانبه لازم را برای استفاده متقابل از کارت‌های پرداخت میر منعقد کرده اند.

 

او که در حاشیه نشست روسیه-جهان اسلام در غازان تاتارستان صحبت می‌کرد، افزود: همه توافقات دو جانبه بین دو کشور انجام شده است. ما منتظر تایید بانک‌های مرکزی دو کشور هستیم که این سیستم چه زمانی فعال می‌شود. تاریخ راه اندازی به تصمیم بانک‌های مرکزی دو کشور بستگی دارد.

 

کارت های میر اکنون توسط بانک های مشترک در آبخازیا، ارمنستان، بلاروس، ویتنام، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کره جنوبی و اوستیای جنوبی پذیرفته می‌شوند. ایران، اندونزی، مصر، تایلند، هند، ونزوئلا، موریس، نیجریه و اتیوپی نیز به ارتباط با سامانه میر علاقه نشان داده و اقداماتی انجام داده اند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما