صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۴۹۴

بورل: اروپا نمی‌تواند مهمات بیشتری تولید کند

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از منابع کافی و حیاتی برای تولید مهمات بیشتر برای دولت کی‌یف برخوردار نیست.

به گزارش راهبرد معاصر. جوزپ بورل، رییس کمیسیون اروپا راهبردی را برای تضمین امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا ارائه کرد که در ضمن آن تدابیری برای حفاظت از زنجیره تامین منابع حیاتی نیز فراهم شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، بورل در نشستی خبری در مورد استراتژی‌های اروپا در مورد امنیت اقتصادی گفت: امروز به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در امور امنیتی و دفاعی متوجه شدم که برای تولید مهمات مورد نیاز اوکراین، مواد حیاتی کافی در اختیار نداریم.

 

این در حالیست که روز گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده است در آستانه اجلاس کشور‌های کمک کننده، بسته کمک مالی حدود ۵۰ میلیارد یورویی (۵۵ میلیارد دلاری) را برای حمایت از اوکراین پیشنهاد کند، زیرا این کشور در حال آغاز یک ضد حمله است.

 

منابع آگاه اعلام کردند که این کمیسیون این کمک‌ها را در قالب کمک‌های بلاعوض، وام‌های اعطایی و تضمین ارائه خواهد کرد.

 

این پیشنهاد که بخشی از بررسی بودجه بلندمدت اتحادیه اروپاست، دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۷ را پوشش می‌دهد. این کمک سالانه کمتر از ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی است که اتحادیه اروپا در سال جاری ارائه می‌دهد. بانک جهانی تخمین زده است که هزینه‌های بازسازی اوکراین می‌تواند به ۴۱۱ میلیارد دلار برسد.

 

اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو تقریباً ۳۸ میلیارد یورو کمک اقتصادی به اوکراین از زمان آغاز جنگ تصویب کرده اند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما