صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۵۶۴

اذعان بایدن به خطر هوش مصنوعی برای اقتصاد و امنیت

رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان کرد خطرات ناشی از هوش مصنوعی برای امنیت و اقتصاد نیاز به رسیدگی دارد.

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که خطرات هوش مصنوعی درمورد امنیت ملی و اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد و افزود که از متخصصان مشاوره خواهد گرفت.

 

بایدن طی مراسمی در سانفرانسیسکو گفت: « دولت من متعهد به حفاظت از حقوق و ایمنی آمریکایی‌ها و در عین حال محافظت از حریم خصوصی، رسیدگی به سوگیری و اطلاعات نادرست و اطمینان از ایمن بودن سیستم‌های هوش مصنوعی است.»

 

بایدن با گروهی از رهبران و حامیان جامعه مدنی که قبلاً از نفوذ شرکت های بزرگ فناوری انتقاد کرده بودند، ملاقات کرد تا درباره هوش مصنوعی بحث کند. او گفت: «می‌خواستم مستقیماً در این مورد از کارشناسان بشنوم.»

 

چندین دولت در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری نوظهور هستند. در ماه‌های اخیر پس از انتشار چت‌جی‌پی‌تی توسط شرکت اپن‌ای‌ای، نگرانی ها در مورد خطرات هوش مصنوعی افزایش یافته است. رگولاتورها در سطح جهانی در تلاش هستند تا قوانینی را برای استفاده از هوش مصنوعی مولد تنظیم کنند.

 

بایدن همچنین اخیراً در مورد موضوع هوش مصنوعی با دیگر رهبران جهان از جمله ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا که دولت او اواخر امسال اولین نشست جهانی در مورد ایمنی هوش مصنوعی را برگزار خواهد کرد، بحث کرده است. انتظار می رود بایدن در جریان سفر جاری نارندرا مودی، نخست وزیر هند به این کشور با او در مورد این موضوع گفت وگو کند.

 

قانونگذاران اتحادیه اروپا هفته گذشته با تغییراتی در پیش نویس قوانین هوش مصنوعی پیشنهادی کمیسیون اروپا به منظور تعیین استاندارد جهانی برای فناوری مورد استفاده در همه چیز از کارخانه های خودکار گرفته تا خودروهای خودران و چت بات ها موافقت کردند./ فارس

نظر شما