صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 26
کد خبر: ۱۹۱۳۱۵

امیدواری آذربایجان برای حل و فصل مسائل باقیمانده با ایران در آینده نزدیک

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی با تأکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقیمانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایرامو‌ف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان عصر یکشنبه چهارم تیرماه در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد اهتمام طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

 

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر و نزدیک طرفین تاکید کرد.

 

امیرعبداللهیان افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به گونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در روابط را به صورت دوجانبه حل و فصل کرده و آن را به مسیر صحیح خود هدایت کنند.

 

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تلاش‌های سازنده وزیر امور خارجه در حل و فصل تنش‌ها، این گفت‌وگو را مثبت ارزیابی کرده و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقیمانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

 

در این تماس طرفین درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فیمابین، از جمله پروژه کریدور شمال - جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفت‌وگو و تبادل نظر کردند./ فارس

نظر شما