صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 26
کد خبر: ۱۹۱۳۷۵

آیت‌الله رئیسی: نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم گفت: با حساسیت و جدیت تحولات در منطقه قفقاز را دنبال می‌کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم، افزود: با حساسیت و جدیت تحولات در منطقه قفقاز را دنبال می‌کنیم و معتقدیم مناقشات در قفقاز باید با نقش‌آفرینی کشورهای منطقه حل و فصل شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با ارائه گزارشی از شورش مسلحانه اخیر در این کشور، اظهار کرد: روسیه در مقابل این شورش با قدرت عمل کرد.

پوتین همچنین با اشاره به شرایط در قفقاز، بر تبعات منفی اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای در این تحولات و لزوم حل و فصل مشکلات فی‌ مابین از طریق همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه تأکید کرد.

رؤسای جمهور ایران و روسیه همچنین با مرور روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری بر اجرای سریع توافقات تأکید کرده و مدل همکاری تهران- مسکو در حوزه کریدور شمال- جنوب را نمونه‌ای موفق برای تعامل دو کشور عنوان کردند که قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها است.

تقویت روند آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای مورد تأکید طرفین بود./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: