صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۱۷
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 01
کد خبر: ۱۹۱۹۹۵

ثبت رسمی معاملات در واقعی شدن قیمت‌ها تاثیر دارد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مردم بدانند، ولی نعمت ما هستند و اقدامات مؤثری در قوه قضائیه صورت می‌گیرد و رهبری نیز تأکید کردند باید مضامین اخلاقی رعایت شود.

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تحولات پیش روی قوه قضا و دیدار اعضای این قوه با رهبری گفت: در این دیدار بر چند محور مردم بدانند که، ولی نعمت ما هستندتذکر داده شد و رهبری ما را در جهت ایفای وظایف و هدف رهنمون دادند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر لزوم حفظ امنیت روانی جامعه گفت: عده‌ای از فضای مجازی و غیرمجازی اقداماتی صورت داده و روان مردم را پریشان می‌کنند و فضای جامعه را مختل کرده و امنیت‌های ذهنی را برهم می‌زنند که موجب خوف در مردم می‌شود که خلاف مقررات بوده و باید با تمسک به حقوق عامه بدان رسیدگی کرد و قوه قضائیه در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و ضابطه‌مند داشته و باید بادقت و ظرافت بدین موضوع وارد شود.

 

ستایشی رهنمود دیگر رهبری را ناظر بر حساسیت قوه قضائیه و رکن آن در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: رهبری فرمودند قوه قضائیه یکی از ستون‌های اصلی نظام اسلامی است و باتوجه‌به اهمیت این مسئله به نظر می‌رسد اشتباه و اختلال ضربه‌زننده است.

 

وی نکته دیگر را مبارزه بی‌امان با فساد درون و بیرون این قوه دانست و اضافه کرد: فراز‌هایی از سخنان ایشان نیز ناظر بر سند تحول قضایی بود و در این باره فرمودند سند باید اجرایی و عملیاتی شده و به نتیجه برسد و در این راستا بر مقوله فساد تأکید شد.

 

ستایشی با اشاره به نظر رهبری درباره خدمات فعالان قوه قضا، قضات و کارمندان گفت: اگر افرادی مرتکب تخلف شوند، باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد تا چهره قوه قضا مخدوش نشود.

 

وی نکته دیگرِ مورد نظر رهبری را ناظر بر معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول دانست و گفت: رهبری فرمودند این اموال منشأ بزرگ فساد است و باید این معاملات که در جامعه ایجاد مشکل می‌کند، سلب اعتبار شود.

 

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به مسئله تصمیمات شورای نگهبان و قانون اساسی و ایرادات وارد شده به مصوبه مجلس، افزود: رهبری اعلام کردند که مصلحت قطعی کشور و نظام تصویب نهایی این قانون است که در تنظیم مبادلات و نظام‌مند کردن آن نقش به سزایی دارد.

 

ستایشی همچنین این قانون را در واقعی شدن قیمت‌ها دارای نقشی به سزا دانست و گفت: اگر ثبت رسمی معاملات تصویب شود، مردم اطمینان حاصل خواهند کرد که معاملات شفاف بوده و حتی امور مالیاتی را تنظیم می‌نماید.

 

وی گفت: گاه یک مستحدثه به چند نفر به فروش می‌رسد و با فرایند‌های مختلفی روبه‌رو هستیم و در نهایت موجب اختلال در جامعه و فرایند‌های اقتصادی می‌گردد و همچنین رهبری تأکید کردند که سند تحول قوه قضائیه باید به سمت عملیاتی‌شدن پیش رود؛ همان‌طور که سال گذشته نیز تأکید مؤکد شده بود و برای ما نیز فصل‌الخطاب می‌باشد که موجب رضایتمندی رهبری و جامعه است.

 

ستایشی گفت: در بخش‌هایی نیز کاستی‌هایی وجود دارد که می‌طلبد با برنامه‌ریزی منسجم خروجی‌هایی را پدیدآوریم که متضمن مجموعه و مردم باشد.

 

وی گفت: رهبری فرمودند با وجود خدمات باید تبیین شود و در این زمینه رهنمود‌های خود را نسبت به رسانه و تبلیغات مطرح کردند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما