صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۳۹
  • سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 25 July 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۲۱۶

اذعان شولتس به نژادپرستی در آلمان

صدراعظم آلمان همزمان با روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان (اول ژوئیه) اذعان کرد نژادپرستی در این کشور یک واقعیت است.

به گزارش راهبرد معاصر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (شنبه) همزمان با روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان (اول ژوئیه) در سخنانی اذعان کرد متاسفانه نژادپرستی در این کشور یک واقعیت است. واقعیتی که باید آلمانی ها همه با هم بر آن غلبه کنند.

 

براساس گزارش آناتولی، شولتس افزود: نفرت نژادپرستانه، یهودی ستیزی یا مسلمان ستیزی نباید در جامعه آلمان جایی داشته باشد.

 

روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان روزی است که مروه الشربینی، ساکن درسدن آلمان در جلسه دادگاه توسط مرد متهم به نژادپرستی با ضربات چاقو به قتل رسید. الشربینی که بعدها به شهیده حجاب معروف شد، در دادگاه برای رسیدگی نهایی به پرونده شکایت وی از آلکس وینز ۲۸ ساله آلمانی روسی الاصل به اتهام اهانت شرکت کرده بود که در ماه اوت ۲۰۰۸ در زمین بازی کودکان در شهر درسدن، مروه را اسلام گرا و تروریست خوانده بود.

 

وی که سال ۲۰۰۵ میلادی با بورس موسسه ماکس پلانک ازمصر به آلمان آمده بود، علیه آلکس شکایت کرده و دادگاه در محاکمه اولیه خود مجرم را به پرداخت ۷۸۰ یورو جریمه نقدی محکوم کرد، اما وی حاضر به پرداخت این جریمه نشد و تقاضای رسیدگی در دادگاه عالی کشیده شد. در جلسه دادگاه، آلکس در حین بررسی پرونده به مروه حمله کرد و ۱۸ ضربه چاقو به وی وارد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: